Українська правда

Соколовський: позиція Тігіпка щодо ГТС суперечить національним інтересам

25 березня 2011, 17:48

Експерт з енергетичних питань, "нашоукраїнець" Богдан Соколовський негативно оцінює ініціативу віце-прем'єр-міністра Сергія Тігіпка щодо акціонування газотранспортної системи за участю європейських енергетичних концернів і "Газпрому" задля збереження за Україною статусу транзитера газу.

Про це повідомляє агентство УНІАН із посиланням на прес-службу партії "Наша Україна".

"Така позиція віце-прем'єра суперечить національним інтересам", - заявив Соколовський.

"Чим більше ми віддаємо за статус транзитера, тим більше це суперечить концепції незалежної України", - відзначив експерт.

За його словами, за транспортування російського газу на захід українська сторона, НАК "Нафтогаз України", заробляє за рік 1,5 млрд. доларів.

Для 46 мільйонів жителів України, за умов стабільного функціонування економіки, 1,5 мільярда - це не критична сума, через яку варто погоджуватися на акціонування ГТС, наголошує він.

"Якщо не буде цих грошей - не критично. Однак відмовлятися від державної монополії над своїм газовим господарством - неприпустимо", - вважає Соколовський.

Він пояснив, що в разі акціонування української ГТС іншими компаніями, нашій державі доведеться ділити існуючі мізерні прибутки.

На його думку, лише у випадку, коли з української газової сфери заберуть політику і переведуть цю сферу суто на комерційний, економічно обґрунтований інтерес, коли у цій сфері буде наведено порядок і прозорість, лише тоді можна ставити питання про акціонування.

"Доки політика є визначальною та впливає на діяльність компаній на газовому ринку, доти не можна ділитися власністю, акціями тощо. В жодному випадку не можна ставити воза попереду коней", - підкреслив Соколовський.

Як повідомлялося, 24 березня Тігіпко заявив, що Україна зможе зберегти статус ключового транзитера лише після акціонування ГТС за участю європейських концернів і ВАТ "Газпром".

За його словами, міжнародна ситуація дозволяє Україні ефективніше використовувати свій транзитний потенціал.

ГТС