Порошенко розрахується з росіянами "Черкаським автобусом"
Корпорація "Богдан" виводить зі своєї структури підприємство "Черкаський автобус".
Після продажу контрольного пакету акцій заводу черкаський виробник автобусів малого класу буде функціонувати як окреме підприємство, повідомила прес-служба корпорації, пише видання "Комерсант-Україна".
Нагадаємо, що минулого тижня компанія з управління активами Easy Life повідомила про придбання 50% акцій "Черкаського автобуса".
Джерело, знайоме з умовами угоди, повідомило, що на цьому операція не завершена, і КУА швидше за все сконцентрує весь пакет акцій підприємства.
За словами співрозмовника, передача пакета здійснюється в рамках реструктуризації боргу підприємства перед Промінвестбанком на суму 30 млн. доларів.
"Easy Life не має ніякого відношення до акціонерів "Богдана", вона афільована з банком", - відзначило джерело.
За словами співрозмовника, в "Укрпромінвесті" повідомили, що Easy Life також не пов'язана з акціонерами групи. У Easy Life цю інформацію не коментують.
Член правління ПІБ Владислав Кравець заявив, що установа не має відношення до Easy Life.
Втім, раніше ПІБ виявляв інтерес до заводу. Так, наприкінці 2010 року ПІБ повідомляв у системі розкриття інформації ДКЦПФР про намір придбати 61% підприємства.
Після цього на початку 2011 року "Богдан" повідомив про плани продати "Черкаський автобус".
"З огляду на падіння попиту у зв'язку з кризою, потужності "Черкаського автобуса" виявилися незатребуваними. Корпорація зазнала збитків у зв'язку з великими витратами. Її підприємства мають потужності 120-140 тис. автомобілів на рік. А в 2010 році було випущено всього близько 20 тис.", - говорив тоді президент "Богдана" Олег Свинарчук.
"Черкаський автобус" випускає автобуси малого класу "Богдан" А092 і А093. Проектна потужність дозволяє виробляти до 3 тис. автобусів на рік. Більше 90% продукції поставляється в Росію. За підсумками минулого року на потужностях заводу було вироблено понад 500 автобусів. Виручка в 2009 році склала 133 млн. гривень, чистий збиток - 29 млн.
Галузеві аналітики вважають, що банк виступить у ролі посередника при купівлі "Черкаського автобуса".
"Швидше за все ПІБ діє в інтересах свого мажоритарного власника - російського ВЭБу. ВЭБ в свою чергу може діяти в своїх інтересах або в інтересах третіх осіб, надаючи необхідне фінансування потенційному інвестору, як це вже було у випадку з покупкою контрольних пакетів ІСД і "Запоріжсталі"" - відзначає старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко.
Вона нагадує, що автобуси, вироблені на черкаському заводі, до кризи користувалися непоганим попитом в Росії - так, у 2008 році корпорація "Богдан" реалізувала близько 1,5 тис. автобусів і тролейбусів на російському ринку.