Українці все більше обирають імпортне пальне
В Україні все більше автомобілістів віддають перевагу імпортному паливу, не зважаючи на його високу вартість.
Як повідомив DT.UA керівник автозаправної мережі Shell в Україні Вільям Козік, "в нашій мережі обсяги реалізації збільшуються навіть за умови, коли ціни на наших АЗС вище, ніж у мережах автозаправок, підконтрольних нафтопереробним заводам в Україні".
"Тобто своїми маркетинговими інструментами ми приваблюємо дедалі більше й більше клієнтів, а мережам АЗС, підконтрольним НПЗ, доводиться постійно знижувати ціни, щоб не втрачати свого споживача. Тому вони й намагаються боротися з нами шляхом маніпуляцій із митами і з використанням адміністративного тиску".
В. Козік підкреслив, що купувати паливо в НПЗ в Україні невигідно, тому що їхні відпускні ціни розраховані таким чином, що не залишають стороннім мережам заробітку.
Придбання у них палива є явно збитковим або як мінімум безприбутковим.
"Ми готові купувати український продукт при дотриманні двох елементарних умов: якість продукції та готовність укладати довгострокові контракти, подібні тим, за якими ми працюємо з іноземними постачальниками", - розповів один з великих імпортерів палива.
Він пояснює, що в ідеалі робота з українськими НПЗ набагато простіша та зручніша, ніж зовнішньоекономічна діяльність, пов'язана з валютними ризиками, довгим транспортним плечем і обтяжена спілкуванням із нашою чудовою митницею.
Але в Україні ніхто нічого не гарантує. Попри багаторічні розмови, на довгострокові формульні контракти з клієнтами не перейшов жодний з українських переробників.
"Тут ясність нікому не потрібна, що мутніша вода, то краще", - діагностує ситуацію трейдер.
Не дивно, що великі мережі, яким необхідні гарантії стабільних постачань, тяжіють до білорусів, литовців і румунів, котрі формують ціни на основі відкритих котирувань і цінують кожний контракт.
"За останні п'ять років в Україну було завезено два-три мільйони іномарок, розрахованих на використання якісного палива стандартів Євро-4 і Євро-5. Цим автомобілям інший продукт елементарно протипоказаний, - дивується нинішнім дискусіям щодо мит на імпортне паливо Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. - Виходячи з досвіду автомобільної галузі, у якій мита на імпорт існують давно, будь-які протекціоністські заходи обертаються проти самої держави".
Як повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%.
У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
Водночас, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери.
З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.
У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування.