"Укрзалізниця" потратить 6 мільярдів на проекти для Євро-2012
"Укрзалізниця" має намір в 2011 році інвестувати 6 млрд. гривень в проект створення швидкісного залізничного сполучення між українськими містами, в яких пройдуть матчі Євро-2012.
Про це сказав глава "Укрзалізниці" Михайло Костюк, повідомляє Reuters.
"Топ-проект цього року - підготовка інфраструктури для впровадження швидкісного руху на діючих залізничних магістралях вартістю 6 млрд. гривень. Це пріоритетний проект цього року та першої половини 2012 року", - сказав Костюк.
Матчі Євро-2012, який України проводить спільно з Польщею, пройдуть у Києві, Львові, Донецьку і Харкові.
Створення надійної транспортної інфраструктури було одним з основних вимог УЄФА до України, а швидкісні залізничні перевезення дозволять майже наполовину скоротити час подорожі між містами-учасниками.
За словами Костюка, в цілому в 2011 році інвестиції в різні проекти з модернізації та будівництва нових об'єктів "Укрзалізниці" складуть 9 млрд. гривень, включаючи до 5 млрд. гривень кредитів, які держадміністрація залізничного транспорту намагається залучити в українських та іноземних банків.
Костюк говорить, що на даний момент борг "Укрзалізниці" становить 10 млрд. гривень, з яких 2,8 млрд. належить повернути в поточному році.
"У нас загальний кредитний портфель становить 10 млрд. гривень. Для компанії, у якої 50 млрд. гривень обсягу виручки, 10 млрд. гривень кредитний портфель - це привабливий показник", - сказав Костюк.
За його словами, в 2011 році "Укрзалізниця" сподівається збільшити чистий прибуток до 600-700 млн. гривень, що майже на 20 відсотків вище попередніх підсумків 2010 року.
Костюк говорить, що компанія прибуткова, незважаючи на те, що один з її секторів - приміські перевезення пасажирів, приносить їй до 6 млрд. гривень збитків.
Втрати в цьому секторі компенсуються прибутковими вантажними і "далекими" пасажирськими перевезеннями.
За його словами, зростанню прибутковості в 2011 році допоможуть поступове підвищення вантажних тарифів і зниження збитковості пасажирських перевезень на приміських маршрутах.
Костюк сказав, що уряд підтримав пропозицію "Укрзалізниці" підвищити вантажні тарифи на 24 відсотки до кінця року, що дозволить компанії збільшити надходження від цього виду діяльності на 14 відсотків у цілому за рік.
Проблему збитковості приміських перевезень компанія має намір вирішувати за рахунок часткової відмови від "нічних" потягів.
Глава "Укрзалізниці" говорить, що українські вантажні тарифи за деякими позиціями на 60 відсотків нижче, ніж у країн-сусідів, а постійне зростання цін на паливо та енергію зажадає від залізниці в 2011 році додатково витратити 2,5 млрд. гривень.