Київметрополітен продовжить дорожчати з 2011 року?
Київська влада поки що не розглядає ймовірність підвищення тарифу на проїзд у метро.
Це може відбутися тільки після того, як стануть відомі фінансові показники бюджету столиці на 2011 рік.
Про це у середу, 22 вересня, заявив начальник Головного управління з питань цінової політики КМДА Василь Яструбинський, повідомляє агентство "УНІАН".
"Я вважаю, що тарифи повинні підвищуватися, вірніше, змінюватися відповідно до тієї економічної ситуації, яка складається в країні. Це стосується не тільки метрополітену", - зазначив Яструбинський.
Чиновник при цьому звернув увагу на те, що нові тарифи, у разі підняття метрополітеном питання про їх введення, повинні бути узгоджені з Мінекономіки і Мінтрансом.
Якщо мерія отримає відповідні підрахунки і матеріали щодо підвищення тарифів до економічно обгрунтованого рівня, тобто до 2,4 гривень, то, за словами начальника управління КМДА з питань цінової політики, вони будуть розглянуті міською владою і передані до міністерств.
У той же час, Яструбинський зазначив, що на сьогоднішній день фахівці мерії не розглядають питання обгрунтованості тарифів на рівні 2,4 гривень.
За його словами, відповідні розрахунки метрополітен зможе подати лише тоді, коли стануть відомі фінансові показники бюджету столиці на 2011 рік.
Нагадуючи про рішення суду, у зв'язку з яким відбулося недавнє підвищення тарифу на проїзд у київському метро, чиновник пояснив, що столична влада не подала судову касацію, оскільки в бюджеті Києва на 2010 рік немає грошей на покриття великих збитків метрополітену через невідповідність тарифів собівартості перевезення.
За даними Яструбинського, останній рік, коли метрополітен не працював збитково, - це 2000 рік, коли було встановлено тариф на проїзд в метро на рівні 50 копійок, оскільки цей тариф відповідав собівартості перевезення пасажира і відповідав їй тільки протягом одного року.
"І потім, із 2000 року до 2008 року - 8 років тарифи не підвищувалися, і метрополітен почав зазнавати безпосередніх збитків", - сказав начальник управління КМДА з питань цінової політики.
За даними чиновника, збитки метро у 2008 і 2009 роках становили сотні мільйонів гривень, зокрема, торік - 205 млн. гривень.
Яструбинський також заявив, що міській владі не дозволили з політичних мотивів у 2008 році ввести економічно обгрунтований тариф, і метрополітен, виходячи з цієї ситуації, звернувся до суду для вирішення проблеми.
"Суд ухвалив рішення, що оскільки тарифи є збитковими, в бюджеті коштів на відшкодування цього збитку немає, вони відсутні, не передбачалися ані в державному, ані в місцевому бюджетах, то необхідно повернутися до 2 гривень, що міська влада і зробила", - підкреслив він.
Нагадаємо, проїзд у київському метро подорожчав до 2 гривень з 6 вересня.
При цьому вартість проїзних квитків всіх видів залишилася незмінною. Придбані раніше жетони синього кольору є чинними.