Найближчим часом перспективною інвестицією буде платина
Золото на світових ринках з початку 2010 року подорожчало в ціні на 15%, що підвищило прибутковість вкладень в цей дорогоцінний метал в порівнянні з банківськими вкладами у валюту.
Водночас, світовий попит на золото в першому кварталі 2010 року знизився на 25% до 760,2 тонн, або 24,4 млн. унцій, у порівнянні з аналогічним періодом 2009 року.
Проте вже з квітня вартість цього товару зросла на 11%, а 21 червня встановила новий історичний максимум на рівні 1264.59 долара за тройську унцію.
На думку експерта аналітичного департаменту X-Trade Brokers Ukraine Володимира Олексюка, час інвестувати в золото за всіма характеристиками ринку вже минає.
"До кінця літа значного зростання, яке перекриє прибутковість вкладень у депозити чи у фондовий ринок, від золота очікувати не варто. Весь рух ціни сконцентрується в межах до 1280 доларів за унцію, що від поточних цін не перевищує 2,1%", - прогнозує він.
На думку експерта, інвестиції в золото у порівнянні з короткостроковими депозитами в національній валюті на сьогодні не вигідні, оскільки середні процентні ставки за такими банківськими вкладами строком на два місяці вищі і становлять 2,71%.
При цьому валютні депозити строком до кінця літа можуть принести прибутковість в 1,3%, а вклади в євро - отримати "солодкий" бонус у вигляді зростання курсу єдиної валюти на світовому ринку Forex до рівня 1,2850 (або "плюс" 4%).
Більш перспективною інвестицією, на думку Олексюка, може виявитися платина.
"Цей товар після травневого стрімкого зниження на 280 доларів з дворічного максимуму 1731 доларів за унцію почав підвищуватися в ціні", - зазначає він.
Експерт пояснює це більшою волатильністю інструмента через малі обсяги торгів з метою інвестування і підвищення попиту в автомобілебудуванні, як каталізатору допалу вихлопних газів.
"Варто відзначити ринкові чинники довгострокового зростання ціни на платину. Оскільки ПАР забезпечує орієнтовно 79% платини, яка надходить на світовий ринок, скорочення поставок цього металу з ПАР обов'язково позначиться на ціні", - пояснив він.
"До того ж, посилення екологічних норм Америки і Європи змушує автомобілебудівників все більше використовувати платинові каталізатори", - додав Олексюк.