Експерт: "Антонов" не отримає блокуючий пакет у спільній з ОАК компанії
Український авіабудівний концерн "Антонов", який наприкінці квітня підписав угоду з російською "Об'єднаною авіабудівною корпорацією" (ОАК) про створення спільної управляючої компанії, не отримає в ній блокуючого пакету.
Про це заявив директор Центру дослідження армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак, у статті для тижневика "Дзеркало тижня".
"Хоча підготовка інтеграційних документів має бути закінчена до 1 серпня, вже сьогодні експерти стверджують: ніякого блокуючого пакета в обмін на повний контроль над українським авіапромом не буде!", - зазначає він.
При цьому в контексті майбутнього партнерства Бадрак вказав на неухильне зростання частки російської держави в ОАК.
"У результаті акценти при фінансуванні розставляє не ринкова доцільність проектів, а доступ лобістів до високопоставлених чиновників столиці. По-друге, підтримка ЗАТ "Гражданские самолеты Сухого" та НВК "Иркут" усередині ОАК здійснюється з таким перекосом, що це викликає стурбованість багатьох менеджерів у самій Росії", - каже експерт.
При цьому Бадрак відзначає, що введення в експлуатацію нових російських пасажирських і транспортних літаків дуже відстає від стрімкого "застарівання" парку, який експлуатується.
"Наведемо хоча б один приклад із життя розробок військово-транспортної авіації. ВАТ "МАК "Ильюшин" веде одночасно три розробки (Іл-476, Іл-112 та Іл-214), а на ділі це непосильне завдання вже призвело до атрофії всього сегмента", - вважає експерт.
Зважаючи на ці нюанси, відзначає Бадрак, нескладно припустити, що Харківський авіазавод і київське серійне виробництво АНТК ім. Антонова (колишній завод "Авіант") опиняться на межі вимирання.
"Власне, серійні потужності РФ майже не потрібні, вони йдуть "як би" в пакеті з КБ. А от контроль над АНТК ім. Антонова дасть змогу підтягти пасажирське і транспортне літакобудування", - пояснює експерт.