Українці знову купують мобільні телефони
У першому кварталі 2010 року в Україні продано майже на 50% більше мобільних телефонів, ніж роком раніше.
Про це йдеться у звіті Unitrade Group, пише газета "Комерсант-Україна".
Експерти пояснюють це тим, що перша половина 2009 року була найважчою для ринку за останні кілька років. Зараз же користувачі здійснюють відкладені покупки, і учасники ринку очікують зростання до 23% за підсумками року.
У першому кварталі продано 1,28 млн. мобільних терміналів на 154,9 млн. доларів, зростання в порівнянні зкварталом 2009 року склало 48,8%.
Середня вартість проданих телефонів становила 121 долар.
Частка смартфонів і комунікаторів у загальному обсязі продажів в першому кварталі склала 11,2%.
Експерти Unitrade Group відзначають, що зараз споживчий попит виріс у зв'язку зі стабілізацією економічної та політичної ситуації в країні.
За словами продакт-менеджера дистриб'юторської компанії "Південь-Контракт" Дмитра Хоменка, в кризовий 2009 рік користувачі відкладали заміну старих моделей телефонів.
У 2010 році на ринок надійшло багато недорогих терміналів із сенсорними дисплеями, що також сприяло зростанню продажу, вважають в Unitrade Group.
Зростання популярності сенсорних телефонів вплинуло й на становище сил серед виробників телефонів.
Лідер ринку Nokia скоротив частку на 3% до 47%, а Samsung - збільшив на 7% до 34%. У Samsung найпотужніша пропозиція в сегменті пристроїв з сенсорним екраном вартістю до 200 доларів.
"Зараз це дуже активний сегмент, де Nokia до цих пір не присутня. Nokia протиставляє продуктам Samsung смартфони на базі Symbian S60, але вони дорожчі", - пояснює редактор галузевого журналу "Комп'ютерна освіта" Роман Хархаліс.
Також за рік помінялися місцями LG і Sony Ericsson - частка останнього впала на 11% до 3%, а частка LG виросла на 9% до 14%.
"В LG також сильні позиції в сегменті недорогих сенсорних телефонів, тоді як Sony Ericsson пішов з бюджетного сегменту", - говорить Хархаліс.
"Очікується, що підсумок 2010 року покращиться лише на 23%. Чекаємо більш рівномірного розподілу сезонного попиту", - говорить президент Unitrade Group Володимир Колодюк.