Україні вигідна співпраця "Антонова" з росіянами
Державний авіабудівний концерн (ДАК) "Антонов" і ВАТ "Об'єднана авіабудівна корпорація" (ОАК) домовилися про створення управляючої компанії щодо проектів у рамках стратегії інтеграції авіаційних комплексів країн.
Україна від цього проекту отримає очевидні плюси, вважає Директор центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава.
Серед плюсів він назвав завантаження виробничих потужностей авіабудівних заводів, активніша участь українських підприємств у проектах російського авіапрому, а також доступ до додаткових фінансових ресурсів.
"Такий проект цілком може бути реалізований в 2010 році. Все буде залежати від того на скільки швидко вдасться вирішити питання корпоратизації українського авіапрому і прийняти рішення про його приватизацію", - сказав Кава.
Для Росії, за словами фахівця, плюс полягатиме в можливості залучення українських фахівців до реалізації нових проектів ОАК, а також у контролі за постачанням комплектуючих для авіазаводів ОАК.
"Співпраця з ОАК - як рятувальний круг для українського авіапрому, який опинився в системній кризі не маючи можливості навіть виконати вчасно повністю оплачені замовлення на виробництво літаків", - вважає він.
Олександр Кава нагадав, що 2005 Україна виготовила 4 серійні літаки, в наступні два роки - жодного, 2008 року - 5, 2009 - 3, 2010 поки що 1 серійний Ан-148-100В та прототип Ан-158.
"Літаки Ан-32 й Ан-74, як правило, виробляють із заділів, що залишилась з кінця 80 років минулого століття", - пояснив експерт.
Для порівняння він уточнив, компанія Embraer у 2009 році віготовила 244 літаки, а ATR - 54. Airbus та Boeing виготовили 498 та 481 літак.
"Вважаю, що в угоді слід було детальніше прописати завантаження українських виробничих потужностей за рахунок замовлень ОАК, а також фінансування капітальних інвестицій в оновлення виробництв хоча б на найближчі 5 років", - сказав Кава.