"Укрзалізниця" втрачає швидкість
Проект впровадження швидкісного руху в Україні провалився і поїзда не зможуть їздити швидше 160 км/ч.
В ДП "Укрзалізниця" визнали, що при реалізації проекту зможуть розраховувати лише на власні кошти, пише видання "Комерсант-Україна".
Швидкість руху потягів буде складати не більше 200 км/ч, як планувалося, а до 160 км/ч. В результаті вартість проекту можна буде знизити вдвічі - до 13-14 млрд. грн.
"Зараз розробляється нова програма, головна мета якої - знизити інвестиційне навантаження на "Укрзалізницю", - розповів керівник "Менеджмент консалтинг груп" (консультує "Укрзалізницю") Дмитро Подтуркін.
У результаті реалізації програми час перебування потягів в дорозі має знизитися на третину, до чотирьох-шести годин для денних рейсів, говорить він. Зараз вечірній рейс з Києва в Дніпропетровськ займає майже шість годин, а до Львова - вісім.
"Затверджена 2007 року програма передбачала виділення коштів з держбюджету. Але зараз такої можливості немає, тому "Укрзалізниця" вирішила реалізовувати програму власними силами", - пояснив Подтуркін.
Зокрема, в адміністрації розглядають можливість залучення кредитних коштів та придбання потягів у лізинг.
Проект поділу залізничних шляхів для вантажних і пасажирських перевезень адміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" представила весною 2007 року.
Це необхідно для того, щоб налагодити швидкісне пасажирське сполучення між містами, в яких повинні пройти матчі Євро-2012. Передбачалося, що поїзда будуть розвивати швидкість до 200 км/ч. Загальна сума проекту оцінювалася в 27 млрд. грн.