Ющенко хоче нової стратегії розвитку "Укрзалізниці"
Президент Віктор Ющенко переконаний, що необхідно розробити нову стратегію розвитку "Укрзалізниці".
Про це він заявив на засіданні РНБОУ у п'ятницю, повідомляє прес-служба глави держави.
За словами Ющенка, Міністерство транспорту і зв'язку та "Укрзалізниця" зараз "переживають не найкращі часи".
"Базова проблема - збитковість, причому хронічна, глибока, яка говорить про те, що "Укрзалізниця" повинна отримати нову реформу, нову стратегію, і через реструктуризацію, через глибокі інфраструктурні реформи отримати фінансові баланси, які б дозволяли "Укрзалізниці" стати активним учасником господарської діяльності, замовляти і оновлювати свій парк тощо", - наголосив президент.
За його словами, за підсумками 2008 року збитки "Укрзалізниці" складали 4 млрд. гривень.
"На мій погляд, це критична точка. Лінивий тільки не отримав прибутки у 2008 році", - зазначив він.
"Очевидно, той системний підхід, який був вжитий до "Укрзалізниці", привів до того, що ця система сьогодні є хронічно збитковою і потребує найбільш модерної реформаційної політики", - сказав Ющенко.
Глава держави наголосив, що в нього є ряд питань до уряду і до парламенту стосовно того, чому не була прийнята Державна програма реформування залізничного транспорту, хоч Концепція цієї програми затверджена ще у 2006 році.
Також не створена Національна комісія регулювання транспорту.
Глава держави наголосив, що на його переконання, тарифна політика у галузі залізничного транспорту, яка востаннє була змінена 1 травня 2009 року, не є логічною і не відповідає істинній позиції "Укрзалізниці".
Зокрема, за його словами, держава продовжує субсидувати багатих пасажирів, витрачаючи на це сотні мільйонів гривень, тоді як в "Укрзалізниці" не вистачає 60-70 млн. гривень на придбання вагонів та локомотивів власного виробництва.
На думку президента, це неправильна внутрішня організація залізничних перевезень і в цілому залізничного транспорту.
Як відомо, раніше "Укрзалізниця" звернулася до уряду з проханням реформувати її в концерн, до якого необхідно включити не тільки ті суб'єкти господарювання, які на сьогодні перебувають у складі компанії, але й ті, які беруть участь у її єдиному технологічному комплексі.