Українська правда

"Сірі" автоімпортери наздоганяють офіційних дистриб'юторів

11 червня 2009, 10:04

Сірі імпортери за обсягами продажів автомобілів деяких брендів зрівнялися з офіційними дистриб'юторами.

Так, половина моделей автомобілів Toyota, проданих в Україні у травні, офіційно не імпортується до України.

Про це заявив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, пише газета "Дело".

"Це пов'язано з тим, що "сірі" дилери, купуючи на європейському та американському ринках автомобілі на розпродажу, в Україні пропонують їх за більш вигідними цінами, ніж офіційні дистриб'ютори", - пояснює він.

На думку Назаренко, так відбувається не тільки з Toyota, але й з іншими автомобільними брендами.

В основному це стосується машин тих виробників, у яких сьогодні великі проблеми з ліквідністю.

Приміром, у Європі та Америці сьогодні можна вигідно придбати автомобілі Opel, а також авто брендів, які належать компанії General Motors, - Buick, Cadillac, Chevrolet і Hummer.

З офіційних дистриб'юторів сьогодні гарні результати показують ті компанії, у яких була можливість знизити ціни.

Приміром, якщо у травні 2008 року Ford більш ніж у 10 разів відставав від показників лідерів ринку, то в травні цього року він увійшов до топ-10 самих продаваних брендів в Україні.

За словами гендиректора "Віннер Імпортс Україна" (імпортер Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo та Porsche) Богдана Кульчицького, автомобілям Ford вдалося утриматися на плаву саме завдяки тому, що були знижені ціни в офіційних представників.

Однак він відзначає, якщо компанії доведеться ввозити автомобілі з урахуванням 13-відсоткової надбавки до мита, ситуація може змінитися.

"Після того, як у березні була введена додаткова надбавка до мита на імпорт, ми практично не імпортували нових автомобілів. Але сьогодні важко сказати, наскільки нам ще вистачить авто, завезених за старою ціною ", - зазначив він.

За словами Кульчицького, все буде залежати від обсягів продажу. Якщо вони залишаться на тому ж рівні, що й останні кілька місяців, то ввезених до підвищення мита автомобілів Ford вистачить ще на 2-4 місяці.

Найбільш впевнено зараз почувабться продавці недорогих брендів, які виробляються в Україні, - ВАЗ і ЗАЗ. Вони, як і раніше, займають лідируючі позиції за обсягами продажів.

Як зазначає Олег Назаренко, компанії, які займаються дрібновузловою зборкою авто, також виграють у імпортерів за рахунок ціни.

"По суті автомобілі, які збираються в Україні, це той же імпорт. Адже всі комплектуючі цих авто імпортуються. Однак у цьому випадку виробники звільнені від будь-яких мит. Природно, це дає їм можливість встановлювати на свою продукцію привабливу ціну", - говорить Назаренко.

Як повідомлялося, у травні 2009 року вітчизняні автодилери реалізували 12,7 тисячі автомобілів - на 74% менше за показник аналогічного періоду 2008 року. Фактично ринок відкотився до рівня 2002-2003 років.

автопром