Українська правда

На фондовому зростають тільки інтернет-компанії

20 жовтня 2008, 11:44

Фондові торги в США 17 жовтня закрилися зниженням основних індексів. На настрій інвесторів негативно вплинули макроекономічні новини.

Після опублікування доповіді Міністерства торгівлі США стало відомо, що обсяг будівництва нових будинків у США у вересні 2008 року знизився на 6,3% у порівнянні з попереднім місяцем - до 817 тис. одиниць., повідомляє видання "Дело".

Це найнижчий показник з 1991 року. Також Мічиганський університет опублікував доповідь, відповідно до якої індекс споживчої довіри в США в жовтні 2008 року знизився до 57,5 пунктів у порівнянні з 70,3 пунктами у вересні. Це найзначніше падіння індексу з 1950 року.

На цьому фоні знизилися насамперед котирування компаній, прибутковість яких істотно залежить від стану американської економіки. Зокрема, на 1,6% подешевшали акції найбільшої у світі роздрібної мережі Wal-Mart Stores Inc. У мінусі завершилися торги і для фінансових компаній. Котирування Merrill Lynch знизилися на 1,1%, Citigroup - на 6,4%.

Вдало склалися торги для компаній високотехнологічного сектора. Зокрема, на 5,5% подорожчали акції інтернет-компанії Google Inc., яка після закриття попередньої торговельної сесії обнародувала фінансовий звіт за 9 місяців 2008 року.

Незважаючи на песимізм аналітиків, світовий ринок Інтернет-реклами, як і раніше, є одним із самих динамічних сегментів реклами.

Про це свідчать опубліковані минулого тижня фінансові звіти Google: виторг компанії виріс на 31%, а чистий прибуток - на 20%.

Гарні перспективи відкриваються і перед українським ринком Інтернет-реклами: скорочення бюджетів у традиційних медіа дозволить йому збільшитися на десятки відсотків у рік навіть під час фінансової кризи, відзначають експерти.

"Кредитна криза може призвести до того, що до 2010 року ринок Інтернет-реклами втратить 6,7 млрд. дол.",- вважають аналітики британської інвестбанківської групи Collins Stewart, про що повідомило в п'ятницю агентство Bloomberg.

За їхніми даними, як великі, так і невеликі компанії почали скорочувати рекламні бюджети, а низка фінансових компаній, серед яких Wachovia Corp. (четвертий за розмірами банк США з активами 812,4 млрд. дол.), узагалі припинили рекламу в Інтернеті.

Втім, опублікований днем раніше фінансовий звіт Google за III квартал спростовує цей прогноз.

медіа