Українська правда

Як мобільний застосунок Alliance змінює банк: розповідає керівник проєкту Сергій Бочаров

Як мобільний застосунок Alliance змінює банк: розповідає керівник проєкту Сергій Бочаров

Фінансові технології розвиваються стрімко, і банки постійно шукають нові способи покращити обслуговування клієнтів. Один із найяскравіших прикладів інноваційних рішень на фінансовому ринку – мобільний застосунок Alliance від Alliance bank. Він вже встиг здобути значну популярність завдяки своїй багатофункціональності та унікальному підходу до управління рахунками як фізичних осіб, так і бізнес-клієнтів.

Керівник проєкту мобільного банкінгу Alliance та член Правління Alliance bank, Сергій Бочаров, поділився своїм баченням того, як цей продукт змінює роботу банку і допомагає вивести обслуговування клієнтів на новий рівень.

Сергію, як би ви описали процес створення та запуску мобільного застосунку Alliance?

Запуск мобільного застосунку Alliance став для нас переходом від традиційного банківського обслуговування до повністю цифрового підходу, який забезпечує доступ до ключових послуг через мобільний телефон та зменшує необхідність відвідування відділень.

Нам вдалося одразу створити універсальний застосунок, який одночасно можуть використовувати фізичні особи, юридичні особи та ФОПи. А це підвищує рівень зручності обслуговування для кожної з цих категорій. Тепер усі фінансові операції, як бізнес, так і особисті, можна здійснювати через один застосунок, що раніше не пропонувалося на ринку. Це відповідає запитам клієнтів, яким важлива швидкість і простота банківських рішень.

Ми глибоко розуміємо бізнес-середовище та його потреби, адже наш банк довгий час спеціалізувався на послугах для юридичних осіб та підприємців. Саме це стало основою для нашого первісного рішення — клієнт-банкінгу для ФОПів та юридичних осіб. Але занурюючись у проєкт, до нас прийшла ідея створити єдиний застосунок не лише для бізнесу, а й для особистих потреб, адже у банку є багато продуктових переваг і для фізосіб.

Тож ми об’єднали функціонал для всіх в одному добре спроєктованому застосунку. Це було нелегко у виконанні, і на ринку вже були спроби створити універсальний додаток. Але через архітектурну складність реалізація таких проєктів викликала труднощі.

Цей шлях — від класичного банкінгу для бізнесу до зручного рішення для всіх категорій клієнтів — став для нас ключовим кроком до створення продукту, який не просто вирішує завдання, а пропонує абсолютно новий рівень взаємодії з банком.

Коли ви тільки розпочинали, наскільки був сильним попит на створення такого рішення? Ви відштовхувались від ідеї чи від потреб ринку?

Попит безумовно був дуже помітний, але не менш важливою була й наша власна ідея. Це був справжній симбіоз: ми чітко бачили запит ринку та розуміли, як запропонувати рішення, які були необхідні бізнес-клієнтам.

Інколи банки втрачають важливих бізнес-клієнтів через слабке обслуговування керівників бізнесу як фізичних осіб. Ми це бачили на власному досвіді, працюючи в різних банках, і навіть займалися відновленням стосунків із тими, хто пішов через такі проблеми.

Це був для нас інсайт: неможливо відокремити бізнес від його керівника, від людини, яка його створила. Цей інсайт і став ключовим аргументом для розробки єдиного застосунку, де і фізособи, і бізнес отримують широкий функціонал в одному застосунку.

Alliance одним із перших подбав про комфортне віддалене обслуговування юридичних осіб. Які рішення ви вже запропонували для ЮО та які плануються?

Оскільки Alliance bank багато років працював з бізнес-клієнтами, нам було дійсно важливо надати їм усі зручності мобільного банкінгу. Адже на ринку бракувало зручних рішень онлайн банкінгу для юридичних осіб. Деякі банки пропонували певні продукти, але найбільш проблемним було віддалене відкриття рахунків для юросіб.

Зараз у застосунку Alliance директор бізнесу (керівник юридичної особи) може відкрити рахунок дистанційно лише за кілька хвилин. Поки така можливість доступна лише керівникам, але в майбутньому ми плануємо розширити її і на бухгалтерів або довірених осіб. Для керівника ми одразу надаємо віртуальну картку, яку можна перевипустити у пластикову. Вся процедура відкриття займає лише 5-7 хвилин.

Другий ключовий момент — перший рік обслуговування бізнес-рахунку абсолютно безкоштовний, щоб клієнти мали змогу повноцінно оцінити всі переваги нашого продукту. І, безумовно, вигідні тарифи: для юридичних осіб платежі до 1 000 грн проводяться безкоштовно, а для сум від 1 000 до 100 000 грн комісія складає лише 5 грн. Ще одна перевага — платежі обробляються автоматично в режимі 24/7, незалежно від робочих годин банку, і немає підвищених тарифів за післяопераційний час, як у деяких інших банках.

Щодо майбутніх планів, ми працюємо над веб-версією для великих юросіб, де бухгалтери можуть проводити велику кількість операцій за день. Це дозволить максимально ефективно керувати фінансами великих компаній.

Також важливим нововведенням стане матриця повноважень — функціонал, який дозволить керівникам делегувати права на управління рахунками іншим особам, наприклад бухгалтерам чи іншим довіреним співробітникам. Усі процеси делегування можна буде виконати в застосунку за кілька хвилин, без потреби візиту до відділення або складних бюрократичних процедур. Це особливо зручно для підприємств, де часто делегують фінансові операції.

А як застосунок допомагає банку виходити на новий рівень обслуговування фізичних осіб?

Ми завжди намагаємось поставити себе на місце наших клієнтів, адже розуміємо, що для фізичних осіб найважливіші — це зручність, вигода і швидкість. Тому наш застосунок створений саме з цією метою — зробити життя простішим, а продуктове наповнення — вигідним.

Наприклад, всі наші продукти можна відкрити швидко та дистанційно. Ми також пропонуємо унікальні тарифи, серед яких є 30% кешбек на перші 30 днів або до накопичення 500 грн. Це реальний кешбек, який ви можете отримати одразу після покупок і вивести того ж дня. Після завершення дії акційного кешбеку, ви отримуєте постійний кешбек 1% на всі покупки, його можна накопичувати без обмежень.

Наша картка вигідна як для щоденних покупок, так для переказів. Нещодавно ми підвищили її кредитний ліміт до 300 тис грн. Ми пропонуємо найдовший на ринку грейс-період на покупки до 92 днів, а також вигідний пільговий період на перекази та зняття готівки — до 62 днів.

Ми також хотіли, щоб наш застосунок був не тільки функціональним, але й персоналізованим. Тому ми подбали про можливість кастомізувати його під себе: обирати різні віджети для карток та змінювати назви карток для зручності. Також у застосунку є цікавий елемент після реєстрації: клієнт проходить віддалену ідентифікацію за допомогою технології "Liveness" — роблячи селфі для верифікації. І після цього наша система штучного інтелекту створює унікальну аватарку у фірмовому стилі.

Ви зазначили штучний інтелект — розкажіть, як він інтегрований у застосунок Alliance і як це впливає на якість сервісів?

Ми приділяємо багато уваги автоматизації процесів, використовуючи алгоритми штучного інтелекту. Одне з головних застосувань ШІ — це прийняття рішень щодо кредитування. Наприклад, при оформленні кредитів для бізнесу рішення приймається всього за кілька хвилин, що суттєво пришвидшує процес. Щодо кредитних карток і лімітів для фізичних осіб — тут також використовується ШІ, і це вже стало стандартом на ринку.

У внутрішніх процесах банку ми активно використовуємо ШІ для скорочення паперової роботи та мінімізації людського втручання. Наприклад, під час онбордингу клієнта ШІ оцінює ризик-профіль і визначає, чи потрібно проводити додатковий фінансовий моніторинг. Автоматичний аналіз профілю клієнта одразу ж дає нам інформацію про те, що клієнт безпечний, його можна заводити в застосунок і надавати йому весь функціонал.

Ми активно використовуємо ШІ для запобігання шахрайським діям і підтримки безпеки банківських операцій. В той же час, це дуже об'єктивний аналіз, тому зазвичай все проходить без проблем: клієнт зареєстрований за пару хвилин у застосунку і має доступ для всього функціоналу.

Сергію, як би ви підсумували вплив застосунку Alliance на трансформацію банку та покращення взаємодії з клієнтами?

Мобільний застосунок Alliance відкрив новий етап розвитку для банку. Це був початок нашого курсу на повну діджиталізацію та впровадження нових технологій. Безумовно, це суттєво змінює нашу роботу та спрощує обслуговування клієнтів.

Українці давно звикли до фінансової зручності, і Alliance bank цілеспрямовано відповідає на цей запит. Зараз ми тримаємо максимальний фокус на діджиталізацію, відходячи від старої системи, яка вимагала багато ручних процесів і часу.

Застосунок Alliance дозволяє користуватись практично всіма банківськими сервісами без зайвих кроків, адже відкриття будь-якого продукту — це кілька кліків у мобільному та швидка верифікація. Цей новий етап розвитку банку допомагає значно розширити можливості для фізичних осіб і бізнесу та зробити їх ще зручнішими.

Встановити застосунок Alliance та оцінити його функціонал можна за посиланнями: App Store або Google Play. Більше новин та анонсів оновлень про застосунок публікуються в Telegram-каналі Alliance, на сайті та офіційних сторінках банку в соціальних мережах.

Сергій Бочаров Alliance bank застосунок Alliance