Українська правда

Видихаємо! Чому я не розумію Uber-манію

"Нарешті", "Ми так довго чекали", "Ні місцевим супостатам". Я не розумію, що за істерика? Чому стільки ненависті до існуючих гравців на ринку?

"Нарешті", "Ми так довго чекали", "Ні місцевим супостатам".

Я не розумію що за істерика? Чому стільки ненависті до існуючих гравців на ринку таксі?

Навіть Віталій Кличко — мер Києва — використав це як інфопривід. Буцімто, його команда "привела" інноваційний стартап в столицю. З таким самим успіхом я привів Netflix в Україну, якщо хто не знав.

Далекоглядний політик мав би прорекламувати компанію Uklon, і пояснити її переваги. Адже ця компанія створила місцевий ринок, якісний продукт, і вона розвивається з мінімальними інвестиціями.

А ще — вона зроблена в Україні.

Якщо видихнути і подумати, що відбувається насправді — на ринок виходить глобальна компанія.

Перед нею стоять виклики:

Етап 1: Заявити про себе. В нашому болоті з цим не складно.

Етап 2: За допомогою промоакцій, знижок і партнерства захопити частку ринку, сформувати певну кількість постійних клієнтів.

Етап 3: Відбити інвестиції (операційні витрати, цінові війни, навчання персоналу). Як правило, інвестиції відбиваються "прайсінгом" і роботою з існуючою базою.

Економіка працівників Uber аналогічна до Uklon.

Єдина різниця — водій Uber повинен віддавати 20% від замовлення компанії, а водій Uklon — 10%.

Отже, за інших рівних умов — Uber це просто компанія, яка бере з вас більше грошей і інвестує їх в сервіс, що цілком логічно.

Uklon робить аналогічні речі (навчання персоналу), але перед компанією стоїть інший виклик.

Uklon, як лідер ринку, задовольняє вашу основну потребу — потребу в поїздці, і тому змушений брати з ринку більше машин, щоб точно забезпечити логістику клієнта "з пункту А до пункту Б".

Uber зайшов вже на готовий ринок, тому йому потрібна диверсифікація — "давайте дамо якісний сервіс".

І у них в короткостроковій перспективі навіть щось і вийде, але все буде залежати від кроків Uklon і того, чи будуть вони шукати інвестиції, чи будуть і надалі розвиватись тільки на свої.

Провів інтерв'ю з таксистом вчора: щоб заробляти 14 тисяч гривень на місяць, необхідно працювати 13-14 годин в день.

Для підтвердження його слів порахував економіку таксиста на коліні за 5 хвилин, можливо буде цікаво. В додатку приблизні розрахунки:
- Заробіток таксиста за 100% завантаженості, 
- 10% виплат оператору, 
- без амортизації авто, 
- без багатьох інших додаткових витрат.

І в такому ідеальному світі вийшло аж 13,8 тисяч гривень, що в реальності ближче до 8-9 тисяч.

Натиснути для збільшення

Щоб ви розуміли, що означає ця цифра фізично — машину нереально відбити за 5 років. Хоча нормальна практика — міняти машину до перших серйозних поломок, через 3 роки.

Тобто, в довгостроковому періоді, за існуючих цін, якість надання послуг буде погіршуватись, бо відбити за таких тарифів дорожчі авто просто нереально.

Висновок

Uklon  зробили без колосальних інвестицій. Класний продукт, який задовольняє мої потреби на всі 100%, зробили в Україні. І я сподіваюсь компанія почне шукати інвестиції, щоб захоплювати сусідні країни.

Що ж до основних нарікань, то вони смішні.

Хочеш кращу машину, обирай. В Uklon є опція — вибрати клас авто.
Зустрів неадекватного водія, залишай коментар. І компанія з цим буде працювати.

Єдине, щоб я б удосконалив в Uklon, це чіткіше прояснив би класи автомобілів і виділив найнижчий клас в окрему касту, щоб їх можна було відсортувати, бо зараз ця схема не зовсім прозора.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Київ Uber