Українська правда

Скасування спецмит на авто: ціни не впадуть

Деякі автори прогнозують зниження цін на автомобілі та навіть підрахували розмір такої знижки. Однак, сумна правда в тому, що цього не станеться.

Україна скасувала спецмита на авто: ціни впадуть? Ні, вони зростуть

У медіа жваво обговорюються позитивні перспективи скасування імпортних спецмит на авто.

Деякі автори прогнозують зниження цін на автомобілі та навіть підрахували розмір такої знижки. Однак, сумна правда в тому, що цього не станеться.

Більше того, імпортні б/в авто можуть стати для українців ще більш дорожчими. І причина ось у чому.

З 1 січня 2016 року в Україну заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5 (норми за викидами). Зазначена норма міститься в підписаній угоді з ЄС.

Відповідний стандарт діє в країнах ЄС та США з вересня 2009, відповідно, новим правилам відповідають автомобілі молодше 5 років. Очевидно, що автомобілі віком менше 5 років навіть при тому, що вони б/в не будуть дешевими.

А той факт, що ввозити автомобілі старше 5 років взагалі заборонено, тільки обмежить пропозицію б/в автомобілів.

Звичайно залишається можливість на старших автомобілях переобладнувати двигун, щоб відповідати екологічним стандартам. Однак така процедура не з дешевих, і у підсумку відіб’ється на ціні таких авто.

Взагалі про дешеві б/в автівки з ЄС, навіть при скасуванні спецмита та додаткового імпортного збору, можна не мріяти.

Справа в тому, що ставка спецмита – це лише 2,15% (бензиновий двигун 1-1,5 л) або 4,32%. (двигун 1,5-2,2 л) від вартості автомобіля, а ставка додаткового імпортного збору – 5%.

Скасування цих платежів, залежно від типу транспорту, якщо ігнорувати ефект від введення в дію стандарту "Євро 5", могло б теоретично знизити вартість авто на 6 – 11,2%.

В той же час основні витрати на розмитнення формує акцизний збір і ПДВ, який "накручується" на мита, збори та акциз. Ставка акцизу залежить від року випуску, типу палива та кубатури двигуна.

Наприклад, щоб ввезти в Україну бюджетне авто вартістю 15 тисяч доларів, молодше 5 років, з бензиновим двигуном 1400 куб см треба заплатити 2,3 тисячі доларів акцизу та 3,8 тисячі доларів ПДВ. На новий автомобіль, вартість якого в 1,3 разу більша з таким же двигуном акциз буде 100 доларів, а ПДВ 4,4 тисячі доларів.

Джерело: Ціна держави

Очевидно, що акциз на авто ніхто відміняти не буде, бо не для того його вводили, щоб ви могли за дешево імпортні машини купувати.

Для довідки: 30 вересня Україна скасувала спецмито на імпортні авто. Раніше Світова організація торгівлі закликала Україну скасувати додаткове мито, оскільки воно порушує міжнародні торгівельні норми.

Консультації уряду з СОТ також завершились домовленістю про скасування додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року.

Ціна держави 

***

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
авторинок авто