Українська правда

Вік і стаж - вгору, пенсії - вниз

Весь шум і значне погіршення пенсійних умов для майже всіх категорій пенсіонерів зроблено заради економії для Пенсійного фонду трохи більше 1% його витрат.

Яка пенсійна реформа насправді потрібна Україні?

Головним завданням має бути перехід від однорівневої державної солідарної системи до трирівневої - на додаток до державної солідарної запровадити накопичувальні: другого рівня - корпоративну і третього рівня - особисту.

Що ж нам підкинули у вигляді "пенсійної реформи" і вже проголосували у ВР в першому читанні?

Поглянемо на основні позиції, які стосуються умов виходу на пенсію:

- підвищити пенсійний вік для чоловіків - державних службовців до 62 років;

- підвищити пенсійний вік для жінок, які отримують пенсію відповідно до загального закону з 55 до 60 років починаючи з 1 вересня 2011 року;

- підвищити вік для жінок для одержання державної соціальної допомоги з 58 до 63 років;

- підвищити тривалість страхового стажу для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі для жінок з 20 до 30 років та для чоловіків з 25 до 35 років;

- підвищити мінімально необхідний страховий стаж для одержання пенсії за віком з 5 до 15 років;

- збільшити необхідну вислугу для призначення пенсії військовослужбовцям та деяким іншим особам з 20 до 25 років.

А тепер поглянемо на основні позиції, які стосуються нарахування пенсії:

- обмеження максимального розміру пенсії на рівні 10 розмірів прожиткового мінімуму;

- зменшення розміру пенсії з 90 до 80 відсотків заробітної плати державних службовців;

- натомість недоторканість пільгових пенсій, - було вже біля десяти рішень Конституційного Суду України про те, що обмежувати пільгові пенсії не можна.

І кожного разу КСУ давав ці тлумачення то пенсіонерам-суддям, то пенсіонерам-прокурорам, то пенсіонерам-нардепам, які розхвилювалися щодо свого утримання.

Ну, не можна зменшувати пільгові пенсії і все - це "неконституційно".

Ну а де ж багаторівнева пенсійна система?

У проекті сказано: "запровадити ІІ рівень пенсійної системи... починаючи з року, в якому буде забезпечено бездефіцитність бюджету Пенсійного фонду".

Тобто, можна було написати, "тоді коли на горі рак свисне". А найцікавіше в цьому ІІ рівні, що: "адміністрування страхових внесків накопичувальної системи здійснюватиметься Пенсійним фондом України".

Тобто гроші з ІІ рівня все одно йдуть в загальний котлован ПФУ, де як відомо, проценти на пенсійні внески не нараховуються. Це означає, що нівелюється сам сенс ІІ рівня, адже він полягає у можливості людині накопичувати свої пенсійні внески на індивідуальному рахунку, на який нараховується відсоток, як на звичайний банківський.

А у вітчизняній пенсійній "реформі" виходить, що і І солідарний рівень і ІІ рівень, який ще й невідомо коли запровадиться, надходить до ПФУ, де вартість внесків знецінюється реальною інфляцією, яка в Україні має звичку щороку обраховуватись двозначною цифрою.

А де ІІІ рівень пенсійної системи?

А ніде, про третій рівень у "реформі" взагалі не йдеться.

То який же ефект від цієї "пенсійної реформи"?

Як сказано у Пояснювальній записці до законопроекту вже проголосованого у першому читанні: "реалізація проекту акту дозволить зменшити дефіцит бюджету Пенсійного фонду в 2011 році на 211,6 мільйонів гривень. Передбачається, що при прийнятті законопроекту зменшення видатків солідарної системи пенсійного страхування в 2012 році складе  2,5 мільярдів гривень".

Тобто, весь шум і значне погіршення пенсійних умов для майже всіх категорій пенсіонерів зроблено заради економії для Пенсійного фонду трохи більше 1% його витрат.

Такий "ефект" може задовольнити лише МВФ, якому не потрібні в Україні реформи як такі, а потрібне лише скорочення дефіциту нашого бюджету, щоб з нього можна було повернути надані кредити вже з відсотками.

Тобто, наші "реформатори" своє головне завдання виконують - кредити дадуть, їх можна буде гарно "розподілити", а розплачуватись за все це будуть платники податків та пенсіонери.

Не приховують своїх цілей й самі автори пенсійної "реформи", бо в тій же пояснювальній записці визнають: "Метою проекту акту є створення умов для подальшого удосконалення системи пенсійного забезпечення пенсіонерів та повноцінного впровадження багаторівневої пенсійної системи в Україні".

Тобто, це не пенсійна реформа, а лише заходи із зменшення дефіциту Пенсійного фонду, і не більше. Заходи, зроблені за рахунок збільшення віку і стажу, та зменшення самих пенсій - "просто і геніально".

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
пенсії Пенсійний фонд