Зміни в податках дискримінують чесних платників – Американська торговельна палата
Новий проєкт Закону щодо змін до податків суттєво дискримінуватиме сумлінних прозорих платників податків, толеруючи податкових "ухилянтів" та збільшуючи тіньову економіку.
Про це повідомляє пресслужба Американської торговельної палати В Україні.
Палата закликає Парламент та Уряд забезпечити рівні умови для ведення бізнесу в Україні та захистити базовий принцип – перед тим, як стягувати більші податки з чесних платників податків, необхідно докласти зусиль, щоб всі фізичні та юридичні особи сплачували законну частку податків.
"На жаль, нещодавно запропоновані зміни податкової політики (проєкт Закону №11416) не відповідають цим принципам і натомість призведуть до подальшої дискримінації прозорого бізнесу, посилять спотворення конкуренції між платниками податків та податковими ухилянтами, підірвуть довіру та сприятимуть збільшенню тіньової економіки", – йдеться в повідомленні.
За оцінками палати, втрати від нелегальних ринків підакцизних товарів лише за останній рік перевищують 1 млрд дол.
Наприклад, частка тіньового ринку лише айфонів становить 71%, що призводить до втрат держбюджету на суму близько 135 млн дол, а втрати від ухилення від сплати податків провайдерами фіксованого інтернету наближаються до 100 млн дол щорічно. У готельно-ресторанному секторі лише 5 компаній сплачують 31% усіх податків, тоді як в Україні працює понад 40 000 ресторанів.
Найбільше занепокоєння у запропонованих податкових змінах викликає податок на прибуток у розмірі 1%, який буде застосовуватися до доходів підприємств. Це небезпечний прецедент, такий податок не повинен бути запроваджений, оскільки він є абсолютно новим податком з продажу поряд з наявним режимом оподаткування ПДВ.
"Наскільки нам відомо, жодна країна світу не має податку з продажу та ПДВ одночасно, як це пропонується в Україні", – зазначається у зверненні палати.
Крім того, представники палати виступають проти дискримінації законних платників податків через запровадження нових податків, таких як запропонований акцизний податок в євро на підсолоджені газовані води, який націлений в першу чергу на американські та міжнародні компанії.
Водночас Американська торговельна палата розуміє необхідність поширення військового збору на всі категорії приватних підприємців, а також юридичних осіб, щоб забезпечити внесок усіх платників податків у фінансування боротьби.
"Однак різке одноразове підвищення військового збору до 5% може призвести до зниження реальної заробітної плати та підвищення привабливості неофіційного працевлаштування, тому ми закликаємо до більш поступового підходу до збільшення цього відсотка", – додають в повідомленні.
Натомість такі ініціативи, як скасування ліміту в 150 євро на транскордонну електронну комерцію, що робить усі такі посилки об’єктом оподаткування ПДВ, є кроком у правильному напрямку, оскільки це відповідає європейській та міжнародній практиці та суттєво збільшить надходження податків до бюджету.
Нагадаємо:
13 аналітичних центрів запропонували Кабінету міністрів підвищити ПДВ, а не військовий збір.
Уряд готується прийняти законопроєкт про підвищення ставок військового збору.
Уряд відповів на петицію із закликом переглянути та змінити Національну стратегію доходів на 2024-2030 роки.
Намір уряду обкласти автомобілістів 15% військового збору при першій реєстрації авто може спричинити обвал обсягів продаж на авторинку та призвести до втрати цілих мереж офіційних автодилерів.
Уряд пропонує найбільш м'який варіант фінансування додаткових військових потреб серед усіх можливих.