У світі стали пити менше горілки через Росію і Україну
Скорочення вживання горілки в світі пов'язано з економічними складнощами в Росії і в Україні.
Про це йдеться в дослідженні авторитетного видання Drinks International, пишуть "Ведомости".
З 52 горілчаних брендів у списку "мільйонерів" (річні продажі яких перевищують 1 млн 9-літрових кейсів) в 2014 р залишилося тільки 46.
При цьому 24 з них, за підрахунками журналу, знизили продажі. Британська Diageo була раніше лідером, але продажі її флагманського бренду Smirnoff знизилися на 2% до 25,6 млн 9-літрових кейсів - вперше з 2010 р, вказує Drinks International.
Найближчий суперник - Absolut (Pernod Ricard) зменшив продаж в 2014 році на 4% до 11,1 млн 9-літрових кейсів.
За даними Drinks International, в 2014 р світові виробники продали на 5% менше горілки.
Виною цьому став провал на основному для цього напою ринку Східної Європи - він обчислюється двозначними цифрами, пише видання.
Згідно із даними Центру досліджень федерального і регіональних ринків алкоголю, приблизно з 350 млн дал горілки, споживаних у світі, не менше 50% припадає на Росію, Україну, Білорусію і Казахстан.
І складності в Східній Європі в першу чергу стосуються Росії, де, як вважають автори Drinks International, на продаж тисне загальне погіршення економічної ситуації укупі з законодавством - встановленої державою мінімальної роздрібної ціни на горілку.
Вона штовхає споживача до купівлі продукції нелегального походження.
Нагадаємо, в Україні до 31 серпня 2015 року мінімальна оптова ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби за 1 літр 100-відсоткового спирту зросте до 159,94 гривень, а з 1 вересня 2015 року - до 175,96 гривень.
Також мінімальна роздрібна ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби за 1 літр 100-відсоткового спирту зросте до 249,5 гривень, а з 1 вересня 2015 року - до 274,5 гривень.