Імпортери проти введення спецмита і збору на імпортні авто
Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) виступає проти введення спецмита і утилізаційного збору на імпортні авто незалежно від країни виробника.
Про це йдеться у повідомленні прес-служби асоціації.
"Звичайно, держава вправі підтримувати держкомпанії; але саме державні, а не приватний бізнес, тому у світовій практиці немає випадків, коли держава за рахунок мільйонів платників податків підтримує фінансово одного або кількох олігархів", - сказано у заяві асоціації.
"При цьому, викликає подив, що просять у держави допомоги не лікарі, вчителі, вчені, шахтарі, а власники українських автовиробничих підприємств, які прикрашають своєю присутністю сотню найбагатших українців за версією Forbes", - заявили імпортери.
Вони наголошують, що в якості захисту і держпідтримки мільйонери просять ввести, до існуючого мита на імпортні авто, додаткове спецмито і утилізаційний збір (ввізне мито 25%, утилізаційний збір та податкові преференції для себе).
"А значить, вартість імпортних автомобілів може вирости, на 20% ввізного мита і 7% утилізаційного збору, тобто на плечі пересічних українців пропонується звалити новий побір -30% від вартості автомобіля, що купується", - відзначають у ВААІД.
Асоціація заявляє, що жодна країна в світі за останні 5 років (з моменту початку кризи) не підіймала ввізні мита на імпорт автомобілів (причому, не тільки серед країн-членів СОТ, де апріорі заборонені подібні дії, але і серед не членів СОТ).
"Необхідно дати можливість пересічному українцеві ввести 3-5 річну іномарку вартістю 1,5-3 тис євро та, тим самим, відновити автопарк України (дозволити українцеві, у якого немає грошей на новий автомобіль, пересісти з 17-18 річного авто на досить якісного 3-5 річного "німця" без пробігу по Україні)", - стверджують імпортери.
За їх даними, автовиробники ж стверджують, що запровадження утилізаційного збору в Росії не спрямоване проти України, проте на сайті російського уряду опублікований реєстр автовиробників РФ, які звільнені від сплати цього збору.
"Їх більше 200, але там немає ні філій "Daewoo" з Узбекистану, ні відділень українських автовиробничих заводів. Зате присутні практично в повному складі філії німецьких, американських, японських, французьких, італійських, корейських, китайських автовиробників, які цей збір платити не будуть", - заявили в асоціації.
Тому у імпортерів та дилерів викликає подив позиція українських автовиробників, які, звинувачуючи уряд і називаючи його рішення "непродуманим" і "поспішним" фактично ставлять себе в опозицію до українського уряду.
"ВААІД висловлює впевненість, що завдяки системним діям уряду вже найближчим часом торговий автоконфлікт Росія-Україна буде залагоджено правильним методом "нульового варіанту", тобто зняттям взаємних обмежень у вигляді утилізаційних зборів.