Аудитори промовчали про тендерні порушення Януковича
Один з фіктивних тендерів, який виявили іноземні аудитори в діяльності Кабміну Юлії Тимошенко, бере свій початок з часів роботи уряду Віктора Януковича.
Про це пише газета "Дело".
Один з шести епізодів, які розслідували три компанії Akin Gump Strauss Hauer & Feld Маrk, Kroll, Inc. і Trout Cacheris, PLLC, стосувався закупівлі автомобілів Renault Master за завищеною ціною для Міністерства з надзвичайних ситуацій.
Як говориться у звіті, в 2009 році 27 машин були продані міністерству у 799 тис. гривень кожна на загальну суму 21,5 млн. гривень. При цьому ринкова вартість кожного автомобіля складає 242 тис. гривень.
Подорожчання в 2,5 разу відбулося за рахунок створення ланцюжка фірм-посередників, які були пов'язані з чиновниками МНС.
Серед них у звіті аудиторів вказана фірма "ІСС Україна", яка за даними ревізорів з США, закупила машини в офшорної компанії, при тому що керівники обох підприємств були між собою тісно пов'язані.
Крім того, американські детективи встановили, що директор "ІСС Україна" мав зв'язки з чиновниками МНС, які впливали на результати тендерів, і завдяки яким комерсант виграв конкурс, продавши державі партію автомашин через ланцюжок "підставних" фірм.
Водночас, чиновники промовчали, що цю ж партію з 27 автомобілів Renault Master в 2007 році "ІСС Україна" намагалася продати Міністерству охорони здоров'я.
Як стало виданню, тендер проводився у листопаді - грудні 2007 року, коли біля керма українського уряду ще стояла команда Віктора Януковича.
"ІСС Україна" виграла тендер на постачання цих 27 машин за 12,3 млн. гривень - тобто кожен автомобіль коштував державі 456 тис. гривень.
Ця сума в півтора рази вища, ніж їх реальна ціна на ринку: іноземні аудити вказали вартість цих машин в 242 тис. гривень, нагадує видання.
З боку держави угоду повинно була укласти держпідприємство "Укрмедпостач". З яких причин машини тоді не були куплені - невідомо.
Нині "Укрмедпостач" веде судову тяжбу, де вимагає визнати незаконною передачу фірмою "ІСС Україна" права поставляти автомобілі державі іншої компанії - "Евроспецтранс".