Кооперація авіапромів РФ і України без держпідтримки неможлива?
Російсько-українська кооперація в галузі авіабудування потребує державної підтримки.
Про це заявив президент запорізького ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв.
"У цих проектах беруть участь десятки підприємств Росії та України. Під наші спільні проекти створюються нові матеріали і нові технології. Така робота в два рази прискорює і у два-три рази здешевлює створення кінцевого продукту - літака або двигуна", - сказав Богуслаєв.
Але, за словами Богуслаєва, реалізації спільних програм заважають, зокрема, "відсутність довгострокового кредитування, високі процентні ставки й аморально високі ставки національного банку".
"Можливо, було б доцільно створити наскрізні фінансові важелі, наприклад, об'єднаного російсько-українського банку "Розвиток", спільних лізингових компаній", - припускає Богуслаєв.
Крім того, на його думку, розвитку співпраці сприяв би перехід "на трирічне узгодження списків агрегатів, що переміщуються через кордон".
"Потрібно спростити систему комплектування літаків, двигунів до них, визначити для цього єдине вікно або єдиний митний загальний пост, а ще краще створити єдиний економічний простір або займатися єдиним митним союзом", - сказав Богуслаєв.
За його словами, український авіапром, незважаючи на те, що країна вже давно є членом СОТ, відчуває на собі дискримінацію з боку європейських країн.
Наприклад, "Мотор Січ" вже кілька років не може придбати в Німеччині висококласне обладнання, оскільки в Євросоюзі створені списки небажаних підприємств і "не рекомендовано продавати на підприємства Росії та України найсучасніше технологічне обладнання, на ті підприємства, які працюють на оборонний комплекс".
"Дуже важлива участь держави в наукомістких програмах. Потрібно домовитися про участь підприємств Росії в держзамовленнях України та підприємств України в держзамовленнях Росії. Треба відмовитися від послуг посередників при переміщенні військової техніки або техніки подвійного призначення ", - сказав Богуслаєв.