"Укртранснафта" змушує "Транснєфть" у суді відшкодувати 7 мільйонів
Минулого тижня оператор нафтотранспортної системи компанія "Укртранснафта" подала позов до російської "Транснєфті" з вимогою відшкодувати збитки через відмову останньої транспортувати нафту через територію України.
Про це пише видання "Комерсант-Україна".
За інформацією газети, Україна пропонує Росії підписати нову угоду про транзит нафти з застосуванням принципу "качай або плати" в обмін на відмову від використання нафтопровідної системи в реверсному режимі для прокачування імпортованої по морю сировини на білоруські НПЗ.
Як розповіли в прес-службі "Транснєфті", "Укртранснафта" подала до суду позов до російської компанії про стягнення близько 7 млн. доларів.
Відповідну вимогу направлено до Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті Росії.
В "Транснєфті" уточнили, що "Укртранснафта" звинувачує її у невиконанні гарантованих обсягів прокачування нафти через Україну.
Наприкінці 2009 року "Транснєфть" і "Укртранснафта" підписали угоду про надання можливості в 2010 році перекачування в Європу не менше 15 млн. т нафти.
Глава "Транснєфти" Микола Токарєв раніше заявляв, що скорочення обсягів прокачування відбулося після того, як тарифи "Укртранснафти" на початку 2010 року виросли на 30%.
Крім того, він пояснив, що в "Транснєфті" здійснюють прокачування відповідно до заявок, які в цьому напрямку подають російські нафтовики.
"Якщо немає заявок, ми не можемо забезпечити потрібний обсяг прокачування", - пояснили в російській компанії.
За словами чільного джерела в Кабінеті міністрів, Україна має намір домогтися від Росії внесення доповнень до угоди про прокачування нафти, зокрема принципу "качай або плати", стверджує видання.
"Це питання вчора ввечері повинні були обговорити прем'єр-міністри України і Росії Микола Азаров та Володимир Путін", - уточнив 27 квітня співрозмовник.
Він ддодав, що Україна повідомила російській стороні про бажання Білорусі транспортувати до кінця року 4 млн. т венесуельської нафти через порт "Південний" на білоруські Мозирської і Новополоцький НПЗ.
У майбутньому обсяг транспортування нафти, що надходить до Білорусі морським шляхом, може бути збільшене на 3-5 млн. т.
Газета пише, що Україна вже має досвід поставок азербайджанської нафти на Кременчуцький НПЗ через порт Південний. Все, що потрібно, - це налагодити можливість качати нафту в реверсному режимі до білоруських НПЗ.
"У принципі, це нескладно і займе один-два місяці", - сказало джерело.
За його словами, Україна повідомила про ці плани Росії.
"Ми пояснили, що підстав відмовлятися від цієї пропозиції немає. Адже в нас обсяг транспортування нафти весь час падає", - вважає співрозмовник.
"Якщо Україна налагодить поставки нафти в Білорусію, вона почне ламати монополію Росії на східноєвропейському ринку нафти. Природно, це невигідно російським нафтовим компаніям, тому ми можемо очікувати угоди - гарантії в обмін на відмову від демонополізації", - вважає заступник директора науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.