Українська правда

Політичний сумбур може вбити транспортну галузь України

20 червня 2009, 13:24

Політичний сумбур у державі підриває авторитет транспортної галузі України та знижує її потенціал в очах зарубіжних партнерів.

Про це, заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Михайло Костюк в інтерв'ю тижневику "Дзеркало тижня".

"Надзвичайно важливо, щоб репутації українських перевізників на міжнародному ринку не шкодив той негатив, яким у нас, всередині країни, на жаль, заведено щедро поливати одне одного. Не уникнула шельмування й "Укрзалізниця", що не найкращим чином позначається не тільки на її рейтингу перевізника, а й на рейтингу держави  в цілому", - зазначив він.

За словами Костюка, внутрішньополітичні чвари згубно відбилися і на кредитних рейтингах.

"У нас були попередні домовленості з ЄБРР про надання 500 млн. доларів кредиту на проведення електрифікації та впровадження ресурсозберігаючих технологій. Однак зараз відчуваємо вагання: мовляв, може й дамо, але згодом, бо у вас, здається, погіршився економічний стан, ходять чутки, що ви на межі банкрутства й оголошення дефолту", - розповів він.

"Тепер до нас ставляться із сумнівом і досить прохолодно", - додав Костюк, коментуючи відносини з іноземними партнерами.

Він нагадав, що за останні півроку Україна ввійшла у трансконтинентальний проект, згідно з яким передбачається адаптація колишньої союзної транспортної системи з шириною колії 1520 мм до європейської - завширшки 1435 мм. При цьому Україна як найближчий сусід країн-членів ЄС - Словаччини, Польщі, Угорщини - повинна була б посприяти розширенню західної транспортної системи до товарних ринків Росії і Далекого Сходу.

"А тепер подумайте, якими ми постаємо в очах "залізничної" співдружності країн колишнього СРСР та тих, котрі мають залізничну колію 1520 мм, коли в Україні - політичний сумбур, а голови посипані попелом - продуктом внутрішніх чвар", - наголосив гендиректор "Укрзалізниці".

На його думку, Україна має займати сильну позицію і виступати як рівноправний партнер в міжнародних переговорних процесах.

"Варто лише на мить показати свої нерішучість і слабкість, як вантажопотоки стануть тебе оминати. Альтернативні напрямки є", - відзначив Михайло Костюк.

За його словами, новоросійські порти, отримавши інвестиції, тепер здатні приймати вантажі, які мали б іти через Україну, а Білорусь зі своєю транспортною системою і Польща цілком здатні взяти на себе роль транзитера до Європи.

"Тут не треба будувати нових газопроводів в обхід України, колії вже давно прокладено. Тож ми мусимо робити все можливе, аби вантажопотоки йшли українським руслом", - переконаний гендиректор "Укрзалізниці".

транспорт Укрзалізниця