iPhone більше не в моді: чому молодь обирає дешеві кнопкові телефони

iPhone більше не в моді: чому молодь обирає дешеві кнопкові телефони

Людство поступово рухається до того, з чого все починалося. Втомлені від гортання стрічки в смартфонах користувачі дедалі частіше обирають дешеві та прості телефони.
Середа, 26 червня 2024, 08:30 -
Колаж: Андрій Калістратенко

9 січня 2007 року, Сан-Франциско. На сцену конференції Macworld Expo виходить чоловік у чорній водолазці, джинсах та білих кросівках. Його впевненість була безапеляційною, адже саме в той день компанія, якою він керував, збиралася заново винайти телефон.

За кілька хвилин Стів Джобс презентував перший iPhone, який докорінно змінив світ мобільних телефонів. Вихід девайса із сенсорним екраном та 2-мегапіксельною камерою став визначною подією для всіх наступних поколінь смартфонів.

Тодішній лідер ринку компанія Nokia проігнорувала нові тенденції, які рухали індустрію до створення сенсорних телефонів, що поєднують функції звичайного телефону та комп'ютера. Уже у 2012 році Nokia втратила першість на ринку, а через кілька років остаточно відійшла на другий план.

Здавалося б, за 17 років з появи першого iPhone виросло ціле покоління, яке не уявляє собі життя без сенсорного екрана смартфона та постійного доступу до інтернету. Попри це, молодь починає надавати перевагу звичайним кнопковим телефонам, якими користувалися їхні батьки.

Реклама:

Звичайні мобільні телефони стають для молоді визволенням від соціальних мереж, постійних сповіщень та проблем з психічним здоров'ям. Ба більше, вони значно доступніші. Зростання популярності простих телефонів свідчить про пошук людьми альтернативи тотальному зануренню в цифровий світ.

Чи стане повернення до простих телефонів новим трендом у сучасному світі та чи зможуть вони похитнути домінування смартфонів на ринку?

Втома від смартфонів

За майже два десятиліття смартфони стали невід’ємною частиною життя людства. Їх популярність підтверджується й тим, що кількість нових користувачів смартфонів щороку збільшується. У 2024 році їх чисельність перевищить 4,8 млрд, а наприкінці цього десятиріччя зросте до 6,4 млрд.

 

Попри загальне зростання кількості власників смартфонів, постійно збільшується й час користування ними. Так, протягом дня власник смартфона витрачає в середньому 4 год 37 хв на перегляд соцмереж, листування в месенджерах та дзвінки, а за рік – близько 70 днів. Таким чином, за життя людина 12 років проведе в телефоні.

Протягом дня користувач бере до рук смартфон у середньому 58 разів або кожні 25 хв. У майже половині випадків смартфон використовується протягом 3 хв з моменту останнього сеансу.

У віковій стратифікації дані щодо використання мобільних телефонів сильно відрізняються. Найчастіше смартфони використовують представники покоління Z (народжені у 2000-2012 роках) та міленіали (1981-1999 роки) – понад 6 год та 4,5 год на день відповідно, натомість бебі-бумери (1940-1960 роки) – лише 3,5 год.

Тож не дивно, що люди починають скаржитися на залежність від своїх телефонів. При цьому більшість з них страждає на номофобію (no-mobile-phone phobia) – страх залишитися без телефону або втратити доступ до нього.

Трильйони зайвих фотографій щороку: як позбутись "цифрового сміття". Інструкція

Вплив смартфонів стає дедалі згубнішим. Проблема полягає не стільки в самих гаджетах, скільки в програмах, особливо соціальних мережах, які на них встановлені.

Так, понад половину американців вважають себе занадто залежними від гаджетів. 74% почуваються нервово, якщо не знають, де їхній телефон. Багато хто не виходить з дому без телефону, майже 59% користуються ним у туалеті, а 27% пишуть смс перед світлофором.

Такий спосіб життя є руйнівним, особливо для молоді. Представники покоління Z кажуть, що протягом дня витрачають на телефон набагато більше часу, ніж їм би хотілося. Чверть зумерів переконана, що надмірне використання смартфонів стало проблемою, а майже половина намагається скоротити час, проведений перед екраном. Одним з методів боротьби є відмова від смартфонів і перехід на телефони, з яких можна тільки дзвонити та відправляти смс.

Кнопкові телефони знову в моді

Уперше зростання інтересу до звичайних телефонів з базовими можливостями – дзвінки та смс – помітили у 2022 році. Тоді компанія HMD Global, яка також володіє брендом Nokia, заявила про зростання продажів звичайних телефонів у США, хоча її глобальні продажі знизилися.

За словами директора з маркетингу HMD Global Ларса Зільбербауера, продажі простих телефонів, зокрема розкладних, у Північній Америці та Європі здебільшого зростають. "Ми подвоїли нашу частку ринку розкладних телефонів за останній рік, що дуже важливо для нас. Ми бачимо, що зараз частка зростає в Європі. Думаю, ця тенденція насправді полягає в тому, що люди беруть контроль над своїм цифровим життям", – пояснив він.

За даними Counterpoint Research, опублікованими в серпні 2023 року, частка мобільних телефонів з обмеженими можливостями у США становить 2%. Сучасні кнопкові телефони відрізняються від своїх попередників. Вони також отримують оновлення, можуть приймати покриття мережі 4G і мати кращу камеру. У деяких кнопкових телефонах є полегшена версія месенджера WhatsApp. При цьому заряду батареї таких телефонів вистачає на кілька тижнів.

 

Прості кнопкові телефони розраховані переважно на старше покоління, яке переважно не змогло адаптуватися до широкого функціоналу смартфонів. Однак для молоді звичайні "мобілки" стали визволенням від засилля соцмереж та постійних сповіщень.

Не менш важливим аргументом є й ціна, яка може бути в десять разів нижчою за флагманські гаджети Samsung чи Apple. Телефон за тисячу доларів більше не є джерелом задоволення для молоді, йому на заміну приходять простіші аналоги за 80 дол.

Майже той самий iPhone, тільки трішки дорожче: що нового показала Apple

Тренд щодо обмеження впливу смартфона на людину спонукає компанії переосмислювати концепції пристрїв. Так, американська Light створює телефони, які можна налаштувати для мінімізації використання інтернету та соцмереж.

Недавно Light представила телефон Light Phone III. Попри аскетичний дизайн та чорно-білий дисплей, телефон має доволі потужний процесор та сховище на 128 ГБ. Одна з цілей компанії – створення альтернативи технологічним монополіям, які дедалі агресивніше борються за час та увагу людини.

 
Light Phone III
фото hype4.academy

"Light створює інструменти, які вас поважають. Предмети, які допомагають вам стати найкращою версією себе. Технології, розроблені для мінімального використання. Речі, які служать вам, а не навпаки", – зазначають у компанії.

Чому молодь обирає прості телефони

Смартфони негативно впливають на концентрацію та сон, загострюють проблеми з ментальним здоров'ям. Навіть наявність смартфона неподалік людини впливає на її увагу. Гаджет знижує концентрацію, що негативно позначається на швидкості роботи та когнітивних показниках.

Завдяки смартфону користувач має швидкий доступ до соцмереж, які здатні впливати на настрій, самопочуття та задоволеність життям. Перенавантаження інформаційним шумом, постійна боротьба з алгоритмами, які намагаються якомога довше залишити користувача на платформі, створюють сильний ефект залежності.

Від кнопок для телевізорів до 70% усіх iPhone: як тайванська Foxconn підкорила світ

Саме тому молоді люди обирають кнопкові телефони. Зростає популярність ретро-культурних артефактів: вінілових платівок та старомодних мобільних гаджетів. У 2017 році перезапустили телефон Nokia 3310, відомий своєю міцністю і тривалим часом автономної роботи, набувають популярності розкладні телефони.

За прогнозом Statista Market Insights, світовий ринок простих телефонів у 2024 році принесе 10,6 млрд дол. Проте їх виробники можуть зіткнутися з відносно низькою прибутковістю через примітивне програмне забезпечення, тому технологічні компанії не зацікавлені в розвитку цього сегменту ринку.

Реклама:
Слухайте подкаст "Хроніки економіки" на зручній платформі: