Українська правда

Спорт вже не той. Як технології змінюють життя спортсменів та уболівальників

Спорт вже не той. Як технології змінюють життя спортсменів та уболівальників
blog.modis.com

Технології проникли в усі сфери, у тому числі в спорт, де допомагають і професійним спортсменам, і любителям.

Технології — це не тільки про програмістів і комп'ютери. Тепер це про все і про всіх. Технології проникли в усі сфери, в тому числі у спорт, де допомагають і професійним спортсменам, і любителям.

Наприклад, на Чемпіонаті світу з футболу у 2018 році вперше була використана VAR (система відеодопомоги арбітра) — технологія, що дозволяє головному арбітру ухвалювати рішення у спірних моментах матчу за допомогою відеоповторів.

Чому технології проникають у спорт? Deloitte у прогнозі на 2018 рік щодо індустрії зазначає, що цьому сприяють кілька тенденцій.

Серед них — підвищення рівня безпеки на стадіонах, розширення можливостей для уболівальників, які все частіше замість походу на стадіон дивляться матчі вдома, завоювання гаманців міленіалів за допомогою фокусу на інтернет-рекламі, використання криптовалюти і блокчейну у сфері ставок, ринку перепродажу квитків, винагород фанатам.

Що у світі

ЕП відібрала сім найбільш фінансованих спортивних стартапів за версією CrunchBase, сайту видання TechCrunch з переліком усіх IT-компаній. Якщо придивитися, то всі вони корелюють із зазначеними вище тенденціями.

FuboTV

 

Відеоплатформа з live-трансляціями різних видів спорту, телесеріалами, документальними фільмами і новинами про спорт.

FuboTV був запущений у 2015 році як стримінговий сервіс з фокусом на футбол. За цей час він перезапустився як MVPD (багатоканальний телевізійний дистриб'ютор), із стримінгом кабельних та ефірних каналів.

Фокусуючись на спортивному контенті, сервіс відділив себе від конкурентів на зразок Sling TV і YouTube TV.

Інвестиції: 151,3 млн дол.

Hudl

 

Платформа і програмне забезпечення, які надають інструменти для аналізу відео і навчання спортивних команд. Hudl дозволяє тренерам завантажувати відеоролики з іграми, тренуваннями, додавати голосовий і текстовий зворотний зв'язок, коучингові замітки для своїх спортсменів.

Також платформа дозволяє спортсменам створювати яскраві відео, щоб "продавати" себе рекрутерам.

Інвестиції: 108,9 млн дол.

Dream11

 

Найбільша спортивна гра в Індії, яка налічує понад 30 млн користувачів.

Dream11 пропонує індійським спортивним уболівальникам платформу для демонстрації своїх спортивних знань. Вони можуть створювати свою команду з реальних гравців для майбутніх матчів, набирати очки на основі своєї роботи на полі і змагатися з іншими фанатами.

Стартап допомагає уболівальникам бути ближчими до улюбленого виду спорту, уявляючи себе тренером команди, а не просто глядачем.

Інвестиції: 100 млн дол.

SeatGeek

 

Система пошуку квитків, яка об'єднує спортивні ігри, концерти і театральні постановки. Також вона пропонує інструмент для пошуку подій через календар Columbus і додатки Spotify, які враховують уподобання користувачів, запам'ятовують їх улюблені команди і виконавців, щоб рекомендувати події поблизу.

Інвестиції: 160 млн дол.

The Players' Tribune

 

Нова медіа-платформа, яка прагне подавати матеріал від першої особи, представляючи щоденні відео, подкасти, блоги та опитування гравців.

Інвестиції: 58 млн дол.

Minute Media

 

Глобальна цифрова спортивна медіа-компанія, заснована фанатами для фанатів. Продукти компанії дозволяють створювати, публікувати і поширювати спортивні історії для 85 млн користувачів на місяць.

Інвестиції: 75,8 млн дол.

STRIVR

 

STRIVR трансформує навчання співробітників і гравців за допомогою віртуальної реальності, щоб імітувати різні ситуації на робочому місці. Провідні компанії із списку Fortune 500 і спортивні команди використовують платформу для швидкого, послідовного та ефективного навчання.

Інвестиції: 21 млн дол.

Що в Україні

Хоча спорт серед стартапів менш популярний, ніж, наприклад, фінтех, приклади у цій сфері можна знайти і в Україні.

Так, у 2017 році з'явився стартап Smartsports — платформа, на якій можна бронювати стадіони, басейни, готелі та авіаквитки — все, що потрібно для повноцінного трансферу команди.

Як відзначали творці, сервіс розрахований на професійних спортсменів і команди, яким потрібна оперативна організація спортивної події.

У тому ж році запустилися онлайн-сервіс Vimbird, який допомагає знаходити або створювати аматорські спортивні події в місті, і соціальна мережа Velever — для тих, хто веде спортивний спосіб життя.

Останньою знаковою подією став акселератор, який ФК "Шахтар" запустив разом з компанією HYPE Sports Innovation.

 
Фото liga.net

Подібні акселератори компанія запустила з німецьким "Кельном", турецьким "Фенербахче", ізраїльським "Маккабі" (Хайфа) та Національним університетом Тайваню.

Усі вони шукають спортивні стартапи за напрямками AR/VR, "розумні стадіони", "взаємодія з уболівальниками", e-sport, e-commerce, "медіа", "майстерність гравців та коучинг", "ставки", "криптовалюта в спорті" .[L]

За словами менеджера з роботи з партнерами HYPE Sports Innovation Террі Дегхані, компанія вже п'ять років має справу із спортом і цей напрямок активно розвивається.

"Три акселераційні програми були проведені тільки у 2018 році в університетах Австралії, Англії та Італії. Через програму пройшли 33 стартапи, 12 з них отримали 3,5 млн дол фінансування", — відзначив він.

Серед партнерів вони шукають компанії, які володіють необхідною інфраструктурою і можливістю залучати в їх програму найкращі стартапи. Серед стартапів — ті, які мають релевантні інновації і можливості для масштабування.

"Цим займаються багато клубів по всьому світу: Барселона — у футболі, Оклахома-Сіті — у баскетболі. Це початок нового тренду, коли всі команди будуть мати власні акселераційні програми", — додав він.

ІТ технології спорт