Українська правда

Страховики поділяться знаннями

На українському страховому ринку зростає кількість шахрайств. На думку експертів, саме зараз виникла необхідність в роботі бюро страхових історій. Перша база історій страхувальників почне створюватися восени.

Український страховий ринок зростає, а разом з тим збільшується і кількість шахрайств на ньому. На думку експертів, саме зараз виникла необхідність в роботі бюро страхових історій. Першу базу історій страхувальників почне створювати восени Міжнародне бюро кредитних історій (МБКІ).

Як вважає голова правління Ірина Миколаєнко, база повинна допомогти в боротьбі з таким шахрайством, як покупка декількох полісів у різних страхових компаніях. "Спочатку в цій базі накопичуватимуться поліси КАСКО (автомобільне страхування), шахрайство з якими відбувається дуже часто. В подальшому ми будемо розробляти таку послугу й щодо інших видів страхування", - зазначає бізнесмен.

Страховики й раніше намагалися обмінюватися інформацією, адже це вкрай необхідно для зниження ризику шахрайства, розповідає голова наглядової ради НАСК "Оранта", президент холдингу IMG Олег Спілка. "Нерідко буває так, що людина страхується у двох компаніях одночасно й після настання страхового випадку отримує відшкодування від обох страховиків. Ми першими відгукнемося на пропозицію про співробітництво", - запевняє Олег Спілка.

"Якщо в цій базі будуть дані не лише про зроблені виплати страхових відшкодувань, а й про укладені договори страхування, то, звичайно, така база дозволить виявити покупку декількох полісів у різних страхових компаній", - погоджується директор департаменту врегулювання збитків СК "Провідна" Андрій Куртасов.

За його словами, створення бази в першу чергу допоможе при переході страхувальника з однієї компанії в іншу.

Втім, багато страховиків, як вважає президент СК "Аска" Олександр Сосис, бояться витікання інформації, й поки готові надавати в бюро лише загальні відомості про страхувальника.

"Страховики хвилюються, що інформація про застрахованих у них клієнтів потрапить в іншу страхову компанію, і вони можуть через це втратити частину свого страхового портфелю", - вважає Андрій Куртасов. За його словами, цього можна уникнути, чітко обумовивши структуру бази даних.

Олег Спілка переконаний: страховики будуть готові співпрацювати з бюро у тому випадку, якщо воно не вимагатиме особливо конфіденційної інформації про клієнта. За його словами, доцільно було б подавати до нього, наприклад, номер полісу, марку автомобіля, об'єм двигуна та ще деякі дані.

Вартість майбутніх послуг бюро поки що не визначена. Однак, як вважають спеціалісти, вона має бути співмірна з вартістю інформації з аналогічної банківської бази. А кредитна історія банківського позичальника в МБКІ коштує до 9 грн.

Як же відіб'ється створення такої бази на страховому тарифі? Практично жоден учасник ринку серед тих, з якими розмовляв кореспондент ЕП, нічого з цього приводу відповісти не зміг. Лише Андрій Куртасов відзначив, що поки зарано робити будь-які прогнози.

Щось конкретне, за словами експерта, можна буде сказати лише за результатами річної роботи бюро. Залишається зробити висновок, що тарифи на послуги КАСКО протягом року після запуску бази також переглядатися не будуть.

Між тим, робота бюро може бути й вигідною для клієнта. Якщо він захоче поміняти страхову компанію, за наявності такої бази даних страховик зможе більш об'єктивно оцінити ступінь ризику, прийнятого на страхування, й застосувати відповідні коефіцієнти (підвищення або пониження).

Що ж до страховиків, то така база даних буде ефективною лише за умови, якщо в ній братимуть активну участь не менш як 50 компаній. Невідомо, чи набереться стільки сміливців серед обережних учасників ринку. Але першу ставку на це вже зроблено.

страхування