Українська правда

Авіаційний бізнес друга Путіна Тимченко попри санкції працював аж до 2022 року - ЗМІ

Анастасія Жарикова — 11 квітня 2023, 18:43

Після введення санкцій в 2014 році аж до 2022 року російський олігарх та друг Путіна Геннадій Тимченко продовжував "надавати віп-послуги авіаційних перевезень" керівництву російських компаній, дочці Путіна та патріарху Кирилу.

Про це йдеться в матеріалі видання "Важные истории".

У 2014 році Тимченко та його авіакомпанії, зокрема Airfix, які обслуговували російську еліту, потрапили під санкції США. У вимушеному простої опинився навіть американський літак Gulfstream G650 за понад 60 млн дол - виробник припинив технічне обслуговування судна.

Тоді Тимченко оголосив, що продав аваційний та аеропортовий бізнеси, однак пов’язані з ним бізнес-джети продовжили літати в Європу, але цим займались непідсанкційні компанії, пов’язані з олігархом та його керуючими.

Зокрема, бізнес-джет Hawker Beechcraft 390 Premier 1 на 6 пасажирів перейшов компанії Hemans Enterprises с Британських Віргінських островів, однак за договором оренди перейшла в користування петербурзькій компанії "Хелітранс". Остання ж навіть додала на борт емблему пов'язаної з Тимченком компанії "Авіатіс".

За 3 місяця "Хелітранс" провела на літакові 61 рейс по Росії та за кордон.

Також від Airfix Тимченка компаніи "Авіатіс" дістався не лише Hawker, але й бізнес-джет Dassault Falcon 7X. Також компанія керувала бізнес-джетом Bombardier Challenger 300 (RA-67250), який з 2018 по 2022 рік літав на Ібіцу, Мальту, в Женеву, Австрію а також анексований Росією Крим.

"Хелітранс" передала в експлуатацію "Авіатіс" 2 гвинтокрили преміум-класу: 2 AgustaWestland и 2 Eurocopter. У 2018 році один з AgustaWestland доставив в Тройце-Сергієву лавру на свято Трійці патріарха Кіріла, а другий - губернатора Московської області Андрія Воробйова. 

Також Тиченко нібито продав бізнес-термінали в москоському аеропорту Шереметьево та петербурзькому Пулково: з усіма ангарами для приватних літаків, протиобморожувальною технікою, тягачами, вертолітними майданчиками та ВІП-залами.

Однак згодом виявилось, що після продажу терміналів їхні ради директорів залишились, як при Тимченко. Активи перейшли в компанії, пов’язані з наближеним до Путіна олігархом.

Економічна правда

авіаперевезення Росія олігархія санкції