Криклій назвав причини звільнення Жмака
Очільник Мінінфраструктури Владислав Криклій звільнення Володимира Жмака з посади голови правління УЗ аргументував тим, що, зокрема, була відсутня послідовна та системна стратегія з розділення компанії на бізнес-вертикалі.
Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на онлайн-зустріч із Європейською Бізнес Асоціацією.
Він висловився, що уряд, як акціонер Укрзалізниці, також хотів би розуміти - як саме в компанії планують здійснювати розділення та впроваджувати відповідну реформу.
"Якщо створюються нові вертикалі і ми говоримо про розділення компанії, то це має бути послідовна візія і стратегія, а не просто створення нових юридичних осіб, власне, що вони і зробили, і рішенням правління почали їх реєструвати. Без того, щоб проговорити це з 240 реальними або з 260 номінальними працівниками, які є у компанії, пояснити логіку, пояснити це наглядовій раді, пояснити акціонеру", - зазначив міністр.
"Реформа - це не про те, щоб ми на папері створили якісь юридичні особи, це розуміння наших глобальних цілей. На жаль в Укрзалізниці не було цього зроблено, не було підготовлено, не було системного бачення", – продовжив він.
Криклій також додав, що був вимушений звернутися до Європейського банку реконструкції та розвитку по допомогу у розробці стратегії реалізації реформи щодо розділення компанії. "Бо людини з системною візією в середині компанії бракувало", – коментує він.
Крім того, міністр зауважив невирішене питання щодо скасування чотириденного робочого тижня – на п'ятиденний робочий тиждень компанія перейшла вже після звільнення Жмака. Також компанія почала скорочувати обсяги вантажних перевезень, зростання яких відбулось лише за останній місяць.
"Були ще інші операційні запитання, але знову ж таки це рішення наглядової ради, уряд це рішення підтримав. Тепер ми маємо не зволікати з тим, щоб з'явився новий керівник", - додав Криклій.
Нагадуємо:
"Укрзалізниця" з 15 квітня відновлює п'ятиденний робочий тиждень для всіх залізничників, а з червня ініціює підвищення зарплат на 8%.
Колишній топменеджер УЗ Іраклі Езугбая заявив, що у лютому наглядова рада підприємства без пояснень вирішила зупинити структурну реформу щодо формування вертикалей.
Кабмін на засіданні 17 березня підтримав дострокове припинення повноважень голови правління Укрзалізниці Володимира Жмака.
В рамках структурної реформи Укрзалізниці підприємство поділили на оператора інфраструктури "УЗ Інфра" та філію вантажних перевезень "УЗ Карго".
Перепідпорядкування компанії і виділення 4-х вертикалей планують провести до кінця 2021 року. Крім бізнес-вертикалі вантажоперевезень, в майбутній холдинг ввійдуть - пасажирська, виробнича і інфраструктурна.