10% всіх легкових авто в Україні — "євробляхи"
У 2017 році кількість автомобілів на єврономерах в Україні досягла частки 10% від загального розміру легкового автомобільного парку країни.
Про це повідомляє Opendatabot.
"За даними Мінінфраструктури, в 2017 році в Україні було зареєстровано 6,9 млн легкових автомобілів. Згідно з минулим роком частка автомобілів з іноземною реєстрацією становила 10% від загальної кількості легковиків", - йдеться в публікації.
Разом з тим, у виданні підкреслюють, що точну цифру, скільки ж знаходиться в країні автомобілів на єврономерах, визначити складно. Справа в тому, що частина транзитних "євроблях" конвертується в автомобілі, які знаходяться в режимі "тимчасового ввезення". Ще якийсь відсоток транзитних машин залишається в Україні з порушеннями термінів.
Крім того, деякі машини постійно курсують за кордон і назад, особливо в прикордонних регіонах.
Машини з іноземною реєстрацією в'їжджають в Україну в двох митних режимах: транзит і тимчасове ввезення. Перший дозволяє автомобілю перебувати тут не більше п'яти днів, або десяти - якщо водій буде повертатися через інший пропускний пункт. Другий дає можливість експлуатувати авто без сплати митних зборів на строк до одного року.
За даними Державної фіскальної служби, в режимі транзит в 2016 році в Україну в'їхали 127,5 тис авто. У 2017 році ця цифра зросла майже вдвічі до 212 тис.
За перші шість місяців 2018 року обсяги транзиту авто з іноземною реєстрацією перевищили показники всього 2016 року і становили 152,4 тис од.
При цьому 57,9 тис "транзитних" автомобілів знаходяться в країні з порушеннями терміну.
Найбільше в'їжджає в Україну машин з польською реєстрацією, потім йдуть Литва, Німеччина, Болгарія і Чехія.
Як відомо, 13 липня народні депутати проголосували за основу законопроекти, що дозволять знизити акцизи на розмитнення авто та посилити відповідальність за використання нерозмитнених авто.
Так, проект закону №8487 вносить зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування акцизом легкових авто.
Законопроект №8488 вносить зміни до Митного кодексу та деяких законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України. Він, зокрема вводить обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Крім того, посилюється відповідальність за порушення митних правил.
Детальніше про нововведення читайте у статті на Економічній правді: Нові правила для імпортних авто. Що Рада пропонує зробити з "євробляхами"