Суд першої інстанції вирішив, що "Зеонбуд" - не монополіст
Провайдер цифрового ефірного ТБ "Зеонбуд" здобув перемогу в суді першої інстанції за позовом до Антимонопольного комітету.
Про це йдеться в рішення Окружного адміністративного суду Києва, повний текст якого був складений 26 березня. Його копією володіє ЕП.
Суд скасував розпорядження АМКУ від 24 грудня 2014 року про визнання "Зеонбуду" монополістом на ринку цифрового телебачення у стандарті DVB-T 2.
Відзначимо, що монопольний статус "Зеонбуду" дозволив би АМКУ робити компанії приписи з надання послуг телеканалам і регулювати його тарифи. Телеканали неодноразово скаржилися на завищені тарифи провайдера. Зараз кожен з 28 загальнонаціональних каналів зобов'язаний платити за поширення сигналу 1,5 млн гривень в місяць.
При цьому абонентська база "Зеонбуду", за даними GfK Ukraine і Satellite Monitor, становить всього 0,98 млн екранів. Але зараз платять тільки деякі мовники. Тому "Зеонбуд" 1 квітня відключив найбільш злісних боржників від мережі, тим самим спровокувавши призначену 2 квітня позапланову перевірку своєї діяльності ТВ-регулятором.
Cудом встановлена помилковість висновків відповідача про відсутність взаємозамінних послуг. Тому, як порахував суд, комітет невірно визначив частку позивача на ринку 100-відсоткову.
Рішення аргументовано тим, що АМКУ кілька разів порушив правила методики визначення монополіста.
Документи, які АМКУ підготував для визначення "Зеонбуду" в грудні минулого року, містять інформацію про існування різних типів технологій, за допомогою яких можуть надаватися ТВ-послуги, однак відсутнє порівняння показників послуг "Зеонбуду" з послугами, які надаються за допомогою інших технологій.
Крім того, суд вирішив, що АМКУ невірно визначив територію надання послуг "Зеонбудом". Відомство зазначило, що це вся Україна, але суд порахував, що фактична територія надання послуг може відрізнятися від тієї, що вказана в ліцензії.
У дослідженні АМКУ вказав, що адміністративним бар'єром для виходу на ринок цифрового ТБ є отримання ліцензії в Національній раді з питань ТБ і радіомовлення, природним бар'єром - дефіцит радіочастотного ресурсу, а економічним і організаційним бар'єром - виконання новим гравцем організаційно-технічних і фінансово-економічних зобов'язань.
"При цьому, у чому полягає неможливість або ускладнення виконання зазначених зобов'язань суб'єктами господарювання, відповідачем зазначено", - наголошується в рішенні суду.
Крім того, в судовому рішенні зазначається, що у АМКУ немає виняткових повноважень на дослідження ринку телеком-послуг з розповсюдження в цифровому форматі (стандарт DVB-T2 телевізійних програм.
Так як Національна комісія з питань регулювання зв'язку та інформатизації, за інформацією суду, проводить аналіз певних телекомунікаційних ринків і визначає на них провайдерів з істотною ринковою перевагою.
Суд вирішив, що АМКУ погано попрацював з джерелами інформації. "Висновки відповідача грунтуються, як правило, на джерелах інформації в мережі Інтернет, а також на проведеному опитуванні мовників". А законом надана в розпорядження маса інших джерел - спеціальних досліджень, експертних висновків, висновків фахівців галузі і т.д.