Українська правда

Економіку України врятує "зшивання" регіонів дорогами

31 березня 2015, 15:01

Зшивання регіонів країни дорогами зможе запустити економіку України, поєднати Захід зі Сходом та Північ з Півднем, зробивши їх доступнішими один одному, а також це матиме політичні та соціальні позитивні результати.

Про це заявив експерт групи РПР "Дерегуляція економіки" Андрій Мартенс.

"Економічними наслідками є створення передумов для зростання ВВП по 2% щорічно. Кожна 1 гривня, вкладена у реконструкцію й капремонт доріг, ґенерує 1,6 грн. Будівельний процес призводить до розвитку суміжних галузей економіки (гірничо-видобувна, металургійна, придорожній сервіс)", - говорить експерт.

За його словами, якісні та довговічні дороги дозволять зменшити собівартість перевезень на 20-30%, зменшити витрати на утримання до 50%, підвищити життєвий цикл доріг удвічі, досягти якомога більшого імпортозаміщення.

Крім того, Мартнес каже, що нові робочі місця - близько 200 тис. у дорожній галузі та у 5 разів більше в суміжних галузях - дозволять частково зняти соціальну напругу в країні, посприяти розвитку територій, покращенню якості життя (медицина, освіта, культура, бізнес), міграції населення.

"Як наслідок - консолідація суспільства, створення передумов для міжнародного визнання, підвищення авторитету влади та, нарешті, зближення заходу зі сходом не лише фізично, а й світоглядно. Окрім того, близько 50-60 млрд грн протягом 10 років за рахунок підвищення акцизу з 15 до 30% у вартості палива та інвестицій. Кошти мають поступати напряму на окремий рахунок та прозоро розподілятися", - каже експерт.

За його словами, іншим кроком змін виконавчої влади мала би бути ліквідація, а не реанімація "Укравтодору".

Натиснути для збільшення 


Крім того, на його думку, функцію контролю варто передати незалежним інжиніринговим компаніям, які нестимуть фінансову відповідальність за обсяги підрядних робіт.

"На його місце має прийти інша структура, наприклад, департамент доріг у складі Мінінфраструктури. Ця структура є розпорядником коштів. Вона має бути оптимальною за чисельністю і замість 1200 співробітників "Укравтодору" разом з обласними службами мати не більше 25-30 в Департаменті і 100-150 в областях. Всі процедури закупівель мають бути абсолютно прозорими, а бізнес-процеси оптимізовані", - констатує він.

 Натиснути для збільшення 

"Гарантію якості робіт та послуг пропонується забезпечувати через страхові компанії. А функції експлуатаційного утримання доріг пропонується передати на конкурентний ринок за участі приватних та держкомпаній. "Автодороги України", що є фактично монополістом на цьому ринку, слід роздержавити до рівня райавтодорів та ДЕУ", - підсумував Мартенс.

Експерт констатує, що саме до цього рівня, тому що створення АО на базі облавтодорів з передачею акцій ОДА не вирішить питання розведення функцій замовника та підрядника й не сприятиме розвитку ринку послуг з експлуатаційного утримання місцевих доріг.

Укравтодор