Податок з реалізації алкоголю скоротить вітчизняне виробництво
Введення 2% акцизного податку з реалізації алкогольної продукції не принесе додаткових надходжень до бюджету, а навпаки скоротить вітчизняне виробництво, що призведе до зменшення коштів від акцизного податку.
Таку думку висловив директор асоціації "Виноградарі та винороби України" Сергій Михайлечко.
Як наголошується, асоціація виступає категорично проти введення додаткового податкового навантаження на галузь у вигляді 2% податку з реалізації алкогольної продукції.
"Незважаючи на всі заяви уряду, 2% з реалізації виноробної продукції не принесуть бажаного результату - додаткових надходжень до бюджету, а навпаки скоротять вітчизняне виробництво, що призведе до зменшення коштів від акцизного податку", підкреслює Михайлечко.
В асоціації повідомили, що прогноз заснований на аналізі поточної ситуації в галузі.
"Виноробне виробництво продовжує стрімко знижуватися. Згідно з даними Держстату, падіння загального обсягу тихих вин, вироблених в Україні, в першому півріччі 2014 року становить 16,9%. Всього за останні чотири роки виноробна галузь України втратила майже 60% обсягу готової продукції", - йдеться в повідомленні прес-служби.
На думку експертів, причинами катастрофічної динаміки є погіршення становища економіки в поєднанні з різким збільшенням податкового тиску на виробників алкогольної продукції.
"Протягом 6 місяців 2014 року акциз зріс на 40%. В разі прийняття Проекту без змін, стягування 2% збору, наприклад, з кожної реалізованої пляшки столового вина призведе до зростання акцизного податку на 4000%", - нагадують в асоціації.
За словами Михайлечка, вітчизняний винний ринок звузився до мінімальних меж.
"Ми відзначаємо серйозне падіння споживчого попиту на виноробну продукцію в цілому. Введення ще одного податку в умовах стагнуючого виробництва і ринку апріорі не може принести бажаного ефекту поповнення скарбниці. Закінчиться тим, що бюджет не отримає цих 2%, так ще й втратить надходження від вже встановлених ставок акцизу ", - додав він.
Також наголошується, що додаткові витрати ляжуть на виробника і покупця.
"Незважаючи на те, що фактично податок буде стягуватися з реалізаторів, фінансові втрати в результаті понесе виробник і покупець. Жоден дистриб'ютор не піде на те, щоб викладати гроші зі своєї кишені", - йдеться в повідомленні.
Таким чином, витрати будуть розподілені між виробником продукції і покупцем: першому можуть "запропонувати" знизити відпускну ціну, для другого - збільшать кінцеву вартість.
В асоціації також зазначили, що пропозиція Міністерства фінансів суперечить умовам Угоди про асоціацію з ЄС, згідно з якою ставки акцизного податку мають бути поступово зменшені.