"Укрзалізниця" зняла з експлуатації Hyundai
"Укрзалізниця" повідомила про тимчасове зняття з експлуатації всіх поїздів виробництва південнокорейської компанії Hyundai Rotem.
Потяги Hyundai Rotem були зняті з експлуатації через виявлену поломки в одному з них, пише "Комерсант-Україна" .
"Вона сталася з вини виробника", - повідомив перший заступник генерального директора "Укрзалізниці" Микола Сергієнко.
Від подальших коментарів він відмовився, пославшись на зайнятість у зв'язку з проведенням технічного розбору ситуації.
Згідно з офіційним повідомленням "Укрзалізниці", техогляд поїздів здійснюється із залученням корейських фахівців. Під час його проведення на маршрутах швидкісних поїздів "Інтерсіті+" використовуватимуться потяги, сформовані з пасажирських вагонів з локомотивною тягою.
Пасажирам буде компенсована різниця у вартості проїзду.
"У разі відмови від поїздки кошти будуть повернуті в повному обсязі", - повідомили в "Укрзалізниці". Офіційний сайт онлайн-бронювання залізничних квитків booking.uz.gov.ua прибрав потяги "Інтерсіті+" зі своєї системи.
Нагадаємо, в Україні з 2012 року експлуатуються 10 поїздів виробництва компанії Hyundai Rotem загальною вартістю 307 млн доларів.
Всі вони перебувають у віданні держпідприємства "Українська залізнична швидкісна компанія" - дочірньої структури "Укрзалізниці".
Потяги курсували між Києвом і Львовом, Донецьком, Дніпропетровськом, Харковом, Тернополем, Запоріжжям, Хмельницьким, а також між Донецьком, Дніпропетровськом, Сімферополем і Харковом.
Нагадаємо, що масово виходити з ладу потяги Hyundai Rotem стали ще взимку 2012 року. Тоді це пояснювали впливом низьких температур, а також браком часу на випробування, проведені перед їх запуском на лінію.
Потяги випробовувалися на території України близько двох місяців, у той час як у Росії при запуску швидкісної залізничної лінії на випробування поїздів Skoda був виділений рік.
Голова комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Борис Колесніков зазначає, що в першу чергу необхідно встановити істинні причини поломки потягів. При цьому він вважає, що експлуатація потягів класу "Інтерсіті+" в Україні залишає бажати кращого.
"Не можна використовувати один і той же підхід при експлуатації старих радянських поїздів і нових досягнень техніки", - заявив він.
Експерт однієї з транспортних консалтингових компаній в розмові нагадав, що "Укрзалізниця" вже давно відчуває проблеми з технічним супроводом поїздів Hyundai Rotem.
Південнокорейська компанія відмовляється проводити гарантійний ремонт потягів, вимагаючи оплати витрат експлуатантом", - відзначає експерт.
За його словами, зняття з ліній відразу всіх поїздів однієї моделі є крайнім заходом, оскільки "Укрзалізниця" розробила такий технічний регламент, за яким для проведення техобслуговування з лінії знімався тільки один поїзд класу "Інтерсіті+", в той час як інші дев'ять продовжували ходити по маршрутах .
"Так що цього разу, ймовірно, була виявлена дійсно серйозна несправність", сказав співрозмовник.