У сфері зв'язку існує недобросовісна конкуренція - глава регулятора
В Україні назріла проблема недобросовісної конкуренції.
Про це заявив глава Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) Петро Яцук, передає "Комерсант-Україна".
"Оператори зв`язку надають послуги за цінами нижче собівартості, субсидуючи їх за рахунок високорентабельних сервісів, що заборонено законом", - сказав Яцук.
За його словами, існують факти завищення цін, наприклад, в роумінгових тарифах мобільних операторів або на ринку інтернет-доступу.
"Ми переймаємо досвід Антимонопольного комітету, який досить сильно дробить ринки. Немає сенсу аналізувати загальнонаціональний ринок, тому що, наприклад, в сегменті інтернет-доступу немає операторів з істотною ринковою часткою - ринкова частка будь-якого гравця буде менше 25%", - зазначив голова нацкомісії.
"Ви не споживаєте послугу в цілому по країні, інтернет-доступ потрібен вам на певній вулиці в конкретному населеному пункті. Як правило, у вас є вибір між декількома провайдерами, і наше завдання зобов'язати їх не завищувати ціни", - пояснив Яцук.
Чиновник зауважив, що наприклад, середня вартість хвилини мобільної розмови в Україні - 6-12 копійок, а для порівняння в ЄС - 0,2-0,3 євро (2-3,1 гривні), тому говорити про завищення цін українськими компаніями не можна.
"Але тарифи на дзвінки з мобільних телефонів на фіксовану мережу - 1,2 гривні за хвилину при вартості інтерконнекту 0,36 грн/хв., це сотні відсотків рентабельності. Те ж саме з послугами роумінгу: ставка по інтерконекту у наших операторів з європейськими - 0,12 євро (1,24 гривні), а тарифи на розмови - 5-6 доларів за хвилину (40-48 гривень). Це якраз той випадок, коли за рахунок високої рентабельності одних послуг, компанії кроссубсидують безкоштовні внутрішньомережеві дзвінки", - підсумував Яцук.
Нагадаємо, раніше Антимонопольний комітет порушив справу щодо Київстар і МТС у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку.