Влада знову хоче реформувати сферу таксі
Влада вкотре обіцяє навести порядок на ринку таксі, тіньовий оборот якого, за оцінними даними, знаходиться на рівні 20 млрд гривень на рік (у столиці - близько 1,2 млрд).
Глава КМДА Олександр Попов повідомив, що ситуація в галузі буде врегульована вже у другому півріччі, пишуть "Экономические известия".
"Це тема другого півріччя поточного року. Вплинути на неї швидко ми не можемо, так як є потреба в удосконаленні законодавства", - пояснив чиновник.
За його словами, в даний момент мерія вже веде активні консультації з таксомоторними компаніями та самозайнятими перевізниками, громадськими організаціями таксистів на тему того, як зробити цей ринок більш цивілізованим.
Той формат, в якому працює дана галузь, існує вже не перший рік, тому апелювання до аргументу часу в даному випадку дивує.
Тим більше що і проекти законодавчих актів, які необхідні для вирішення найбільш наболілих проблем таксистів і були ініційовані самими перевізниками, блукають по держкабінетам як мінімум з 2010 року.
Однак з тих пір чиновники не просунулися ні на крок.
Рівень тінізації ринку як і раніше становить близько 95% (за оцінкою асоціації "Таксо порт", яка представляє інтереси легальних перевізників, які контролюють інші 5% перевезень).
Сформована система роботи ринку таксі (аналогічно він працює не тільки в столиці, а й інших регіонах країни) влаштовує багатьох.
Споживачам таксомоторних послуг вона гарантує невисокі тарифи за рахунок жорсткої конкуренції між самозайнятими перевізниками (по суті, стати таким може кожен, хто має авто та водійські права).
Одночасно перевізники не вважають, що їх експлуатують, і, навпаки, задоволені наданою можливістю заробити свою копійку.
Не дивно, що на будь-які спроби влади перекрити кисень "нелегалам" останні відповідають акціями протесту під стінами Кабміну.
Так чи інакше, чинне законодавство (або, скоріше, його відсутність) лише заохочує розквіт тінізації ринку таксомоторних послуг.