Українська правда

Розвиток сегменту немасових вин в Україні стримують штучно

13 червня 2012, 12:00

Українське виноробство розвивається в ногу зі світовими трендами.

Якщо спочатку більшість виробників запропонували споживачеві екскурсії на свої підприємства, розвиваючи винний туризм, то тепер активно розвивається сегмент так званих немасових бутікових вин, пишуть "Экономические известия".

На сьогодні ця ніша невелика - не більше 1% ринку.

Розвиток подібного виробництва гальмує передусім висока вартість ліцензії - 500 тис гривень.

"Це означає, що для таких компаній, як наша, націнка на одну пляшку становить не менше 5 гривень, тоді як у масових виробників 0,1-0,5 гривні", - заявив глава наглядової ради ПАТ "Князя Трубецького" Олексій Дьяков.

В Україні є дрібні виробники, які роблять 10 тис пляшок на рік.

Вони не в змозі заплатити такі гроші за ліцензію, тому можна було б прив'язати вартість ліцензії до кількості випущених пляшок, що підштовхнуло б розвиток вітчизняного авторського виноробства.

Винороби називають кілька причин, що стримують розвиток.

Це і відсутність можливості розширення сировинної бази, оскільки немає закону про землю, а також дорожнеча бізнесу - обладнання і технології у виноробстві коштують чималих грошей.

Як відзначають учасники ринку, перспективи у сегмента "немасових" вин є, проте вони швидше довгострокові.

"Поки не буде диференційованого підходу, підтримки виробників якісних вин на державному рівні, про істотне зростання сегмента говорити не доводиться", - сказав Дьяков.

алкоголь бізнес