Капіталізація Facebook обвалилася
Акції Facebook почали стрімко дешевшати ще до початку основної сесії торгів на NASDAQ.
Коли торги відкрилися, вартість паперів компанії впала на 6,6%, а незабаром падіння становило 11,75% - $ 33,74 за акцію (на 18.30 за київським часом), пишуть "Ведомости".
Ринкових причин для обвалу котирувань не було: основні індекси росли (NASDAQ - на 1,3%, Dow Jones - на 0,68%, S & P - на 0,99%). Папери технологічних компаній вели себе по-різному: росли Google, Baidu, Groupon, падали Zynga, LinkedIn, Яндекс.
Перший день торгів теж не приніс радості інвесторам.
Хоч сесія і відкрилася з майже 11% премією до ціни розміщення - $ 42,05 за акцію, але в підсумку торги закрилися всього 0,6%-ним зростанням.
Банкам-андеррайтерам довелося терміново викуповувати частину акцій мережі на відкритому ринку, щоб підтримати ціну хоча б на рівні $ 38.
Андеррайтери зазнали повного фіаско, вважає аналітик Wedbush Securities Майкл Пачтер. Торги повинні були закритися на позначці $ 45 за акцію, упевнений він.
А керуючий директор Stifel Nicolaus Дейв Луц вважає, що андеррайтери перестали підтримувати ціну акцій на рівні $ 38, щоб запобігти спекулятивним операціям трейдерів, що грають на пониження.
Ринкових причин для серйозного падіння котирувань немає, говорить аналітик Альфа-банку Юлій Матевосов.
Швидше за все це відбувається через те, що інвестори, не побачивши очікуваного зростання паперів, почали їх продавати. Це не означає, що вони втратили інтерес до інтернету і Facebook, це швидше психологічний момент - розчарування після надмірно завищених очікувань, вважає він.
Спрогнозувати поведінку акцій мережі складно - це буде залежати від того, як поведуть себе андеррайтери, і від кон'юнктури ринку, зауважує він.
Слідом за Facebook почали дешевшати і акції Mail.ru Group: котирування впали на 9,3% до $ 33,32 за акцію.
Mail.ru Group під час IPO Facebook продала її акцій на $ 744 млн, а пакет, який залишився оцінюється в $ 1,4 млрд (виходячи з ціни розміщення).
На падінні котирувань Mail.ru Group швидше за все позначився «ефект Facebook», вважає Матевосов.
У компанії хороші фінансові результати, крім того, вона отримала від продажу акцій Facebook солідний кеш, який може піти акціонерам у формі дивідендів. Можливо, частина інвесторів Mail.ru Group позбувається її акцій на користь Facebook, припускає Матевосов.
Серед інвесторів Mail.ru Group, судячи з усього, була значна частина тих, хто купував її акції, щоб отримати доступ до Facebook, поки та була непублічною, говорить аналітик «Уралсиба» Костянтин Белов.
Вони чекали, поки акції Facebook досягнуть піку, щоб вигідно їх продати. Але пік стався занадто швидко, котирування почали падати, що швидше за все стало сигналом для продажу і обвалило котирування Mail.ru Group, вважає він.
Крім того, незважаючи на продаж частини акцій Facebook, у групи залишається помітний пакет в цій соцмережі і в інших активах (Zynga, Groupon).
Вони становлять значну частину вартості групи (близько 25%), а це означає, що вона не стільки операційна компанія, скільки холдинг, а холдинги завжди торгуються з дисконтом, резюмує Бєлов.