Від заборони реклами алкоголю страждають телеглядачі
До вже існуючих обмежень щодо заборони на рекламу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на радіо, телебаченні та транспорті з 1 січня 2010 року було заборонено рекламувати зазначені товари в друкованих засобах масової інформації, окрім спеціалізованих видань.
На думку юриста ЮФ "Ілляшев та Партнери" Валерії Гудій, такі нововведення не призведуть до зниження вжитку алкогольних напоїв та тютюнових виробів серед населення.
"Від цього можуть постраждати, наприклад, телеглядачі, оскільки компанії-виробники є спонсорами показів художніх фільмів зі світової кінематографічної класики, спортивних передач тощо", - вважає експерт.
Вона нагадує, що згідно із законодавством, "існує заборона спонсорувати теле- та радіопередачі з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускаються тютюнові вироби, що відповідно може зменшити зацікавленість компаній-виробників надавати спонсорську допомогу без користі".
За словами Гудій, незважаючи на заборону, шляхи обходу можно спостерігати в ЗМІ вже зараз у вигляді прихованої реклами.
"Наприклад, відома особа в своєму інтерв'ю може поділитися своїми смаковими уподобаннями. А можливостей для позиціювання відомих торгівельних марок на ТБ, в тих же серіалах - безліч", - каже юрист.
За ії словами, законодавцям варто звернути свою увагу на якість рекламних сюжетів, тому що багато з них деструктивно впливають на глядача.
"Увівши обмеження щодо можливості рекламувати алкогольні напої та тютюнові вироби лише в спеціалізованих виданнях, законодавець забув визначити саме поняття "спеціалізованого видання". Тому, до моменту доопрацювання вказаної похибки, будуть виникати певні труднощі", - наголосила Гудій.