"ЛУКОЙЛ" продовжує боротися з Україною за постачання
НК "ЛУКОЙЛ" продовжує переговори з представниками української сторони про постачання нафти на Одеський НПЗ.
Про це сказав журналістам голова компанії Вагіт Алекперов, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
"Ми ведемо переговори, там дуже багато нюансів", - сказав він.
За його словами, порушено технологічний ланцюжок подачі нафти з боку "Укртранснафти".
"Це, на жаль, було не узгоджено ні з нами, ні з "Транснєфтью". Справа не в грошах, а в тому, що "Транснєфть" не в змозі змінити потоки до 1 січня", - зазначив він.
Відповідаючи на питання про можливість знайти компроміс, він сказав: "Можливість, звичайно, є, будемо шукати".
Як повідомлялося, керівництво "ЛУКОЙЛА" 2 жовтня ухвалило рішення зупинити виробництво на Одеському НПЗ.
"Це вимушене рішення викликане діями української компанії ВАТ "Укртранснафта", яка з 1 жовтня 2009 перестала прокачувати нафту за маршрутом" Лисичанськ-Кременчук-Одеський НПЗ", - пояснювала НК.
Запропоновані ВАТ "Укртранснафта" інші маршрути поставок нафти на Одеський НПЗ за розрахунками фахівців "ЛУКОЙЛА" значно здорожують вартість сировини і, таким чином, приводять підприємство до збитковості, говорили в компанії.
Так, наприклад, запропонований маршрут кордон Білорусії-Броди-Одеса збільшує транспортні витрати на 5,7 дол. за тонну.
Крім цього, АК "Транснєфть" не має технічної можливості забезпечити постачання нафти на Одеський НПЗ за іншими маршрутами в жовтні поточного року.
Таким чином, "ЛУКОЙЛ" змушений на невизначений термін зупинити підприємство і припинити випуск нафтопродуктів.
У той же час "Укртранснафта" покладає всю відповідальність за зупинку переробки нафти на Одеському НПЗ на "ЛУКОЙЛ" і АК "Транснєфть".
Головним завданням "Укртранснафти", як оператора магістральної системи нафтопроводів країни, є створення умов для максимального забезпечення поставок нафти на вітчизняні нафтопереробні потужності, зазначали в компанії.
За словами прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко, конфлікт між ВАТ "Укртранснафта" і НК "ЛУКОЙЛ" став результатом монополізації нафтопереробної сфери в минулому десятилітті.