Думка експерта: криза не впливає на частку вітчизняних товарів в обігу
Голова інвестиційного відділу КУА "Бонум Груп" Олександр Спасіченко наголошує, що частка українських товарів в товарообігу зросла незначно.
"Незважаючи на подорожчання імпорту, населення України в кризу кардинально не зменшило споживання товарів через кордон. Частка українських товарів у роздрібному товарообігу зросла незначно", - вважає він.
Аналітик зазначив, що збільшення частки національного виробника без шкоди для рівня життя слід шукати в непродовольчому секторі.
"На хвилі кризових настроїв популярними стали чутки про "засилля" іноземних товарів в Україні. Особливо безглуздими вони виглядають при аналізі частки продовольчої групи в офіційній статистиці товарообігу торговельних мереж підприємств країни. У I кварталі 2009 року вона склала 88%, а по ключовим позиціям була близька до максимуму (м'ясо та птиця - 97,1%, цукор - 97,1%, зерно - 97,4% та ін.) Навіть якщо засумніватися в абсолютній об'єктивності даних, ні про яку реальну залежність від імпорту й мови бути не може ",- упевнений Спасіченко.
Експерт зазначає, що відсоток української аграрної продукції на власному ринку був стабільно високим і корегувався лише товарами, вирощування яких неможливе або недоцільне в наших кліматичних умовах.
"Набагато більший інтерес викликає зміна української частки в непродуктовому сегменті. Досить показовий той факт, що в січні-березні 2009 року вона нарешті перевищила імпорт з показником в 51,7%", - підкреслює аналітик "Бонум Груп".
Незважаючи на це, зазначає він, в 12 з 20 встановлених Державним комітетом статистики категорій непродовольчих товарів продовжує переважати імпорт.
"Це не тільки комп'ютери та автомобілі, створити виробництво яких в країні нереально за короткий термін. У цьому переліку присутні такі групи як "парфумерно-косметичні товари", "посуд" або "спортивний інвентар", - сказав аналітик.
За його словами, всі ці предмети користуються стабільним попитом і під час кризи, а на тлі помітного подорожчання зарубіжних аналогів, вітчизняні будуть помічені покупцями.