Автомобільне виробництво застигло
За підсумками чотирьох місяців падіння автомобільного виробництва склало 90%.
Про це в понеділок повідомив Держкомстат, пише видання "Комерсант-Україна".
За даними Державного комітету статистики, автовиробництво в січні-квітні в середньому скоротилося на 90% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Зокрема, виробництво легкових автомобілів знизилося з 147,39 тис. до 22,8 тис. (-84,5%), автобусів - з 3,69 тис. до 336 (-90,9%), вантажних автомобілів - з 5,07 тис. до 446 (-91,2%).
На початку року більшість автомобільних заводів зупинили роботу і зараз продають складські запаси. Виробники вважають, що їх показники були б ще гірше, якщо б ринок не захистили від імпорту.
У зв'язку з кризою для захисту вітчизняних виробників уряд підвищив ввізне мито на імпортні автомобілі, яке було знижене в травні 2008 року з моменту вступу України до СОТ з 10% до 23%.
"Але в умовах кризи цих заходів виявилося недостатньо, - сказав голова правління ЗАЗу Микола Євдокименко .- Для їх реалізації необхідні інвестиції в основне виробництво, що при відсутності споживчого попиту та нестабільної фінансово кредитної системи проблематично".
Компанія спільно з іншими виробниками також була одним з ініціаторів розробки закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості", уточнили в ЗАЗі.
Даний документ дозволить виробникам в 2009-2010 роках ввозити без сплати мита і ПДВ устаткування, а також до 2011 року закуповувати товари за держкошти тільки у вітчизняних виробників.
Компанії очікують відновлення продажу не раніше осені. "У цьому році ми бачимо для себе можливість інвестувати в нові розробки, а восени будемо оцінювати перспективи 2010 року", - говорив раніше директор з економіки та фінансів АвтоКрАЗ Ярослав Бондаренко.
Автовиробники чекають, коли спорожніють склади у імпортерів і вони почнуть завозити автомобілі за новими цінами.
"За оптимістичними прогнозами, ринок стабілізується в 2010 році і, можливо, навіть покаже зростання. Зараз ми знаходимося на рівні продажів 2004-2003 років", - відзначив PR-менеджер "Єврокар" Руслан База.