Телевізійну рекламу побила девальвація
Український ринок телевізійної реклами увійшов в новий рік в стані невизначеності.
Через відсутність угоди між учасниками ринку велика частина рекламодавців до цих пір не заявила свої бюджети.
В результаті в січні з ефіру зникла реклама навіть найбільшого в країні рекламодавця Procter & Gamble, пише видання "Комерсант-Україна".
Ситуація може змінитися в кінці тижня, коли найбільший продавець ТВ-реклами "Інтер-реклама" опублікує прайс-лист.
Цього рішення чекає вся рекламна індустрія - після заяви бюджетів на телебаченні будуть зрозумілі витрати і на інші медіа.
Через різку девальвацію гривні восени 2008 року рекламодавці не можуть заявити бюджети на 2009 рік (зазвичай бюджети заявляються у жовтні-листопаді).
Спільно з агентствами вони наполягають на переході в розрахунках на гривню, зафіксувавши вартість реклами за середнім курсом за 2008 рік - 5,05 грн./дол. Але це не вигідно каналам, які мають довгострокові доларові зобов'язання.
В результаті на початку року медіакомпанії зіткнулися з падінням попиту на рекламу. За оцінками агентств, в січні на телебаченні активно рекламується всього 10-12 клієнтів, тоді як зазвичай їх кількість перевищує 100.
"Єдиної політики ціноутворення зараз немає, в січні-лютому ми працюємо на договірних умовах", - говорить директор агентства Mindshare Валерій Вареніца.
"Формально зараз розміщення відбувається за цінами минулого року за курсом 7,4 грн./дол. Але завдяки системі бонусів фактичний курс при розрахунку вартості пункту рейтингу залишається на рівні 5 грн./дол." Переговори ведуться буквально помісячно. Говорити про довгострокові плани зараз неможливо ", - додає гендиректор Publicis Groupe Ukraine Олег Попенко.