Українська правда

Застосунків на шість мільярдів: як ІТ-компанія Kiss My Apps потроює виторг третій рік поспіль

Застосунків на шість мільярдів: як ІТ-компанія Kiss My Apps потроює виторг третій рік поспіль
Колаж: Андрій Калістратенко

Чим відрізняється мануфактура від фабрики? Якщо дивитися лише на кінцевий продукт, різниця може здаватися незначною: і майстер, і фабрика зроблять умовний черевик потрібної якості та вигляду.

Проте очевидна різниця буде у масштабі та собівартості. Фабрика здатна виробляти десятки й сотні тисяч одиниць, знижувати витрати за штуку, робити товар доступнішим і стабільнішим за якістю. На масовому ринку перевага однозначно за фабрикою, і це добре відомий урок ще з початку 20-го століття.

А як це працює в ІТ? У технологічному світі теж є "ремісники", які створюють унікальні продукти та роблять відкриття. Проте ринок дедалі частіше винагороджує не разову унікальність, а здатність відтворювати успіх: процеси, пайплайни, інструменти. У результаті перемагає не той, хто один раз зробив щось видатне, а той, хто збудував механізм створення продуктів і вміє його масштабувати.

Чи ненайкраще це доводить приклад Kiss My Apps. Українська кофаундингова компанія працює як "фабрика продуктів", а точніше застосунків на смартфони. У Kiss My Apps ви не знайдете поодиноких "хітів" – тільки налагоджений процес виробництва, аналітики та маркетингу, уміння вигравати конкуренцію на маркетплейсах і ефективно купувати трафік.

І хоча це не схоже на класичний бізнес довкола інновацій і, на перший погляд, може здаватися нудним, цифри говорять самі за себе: заснована у 2022 році Kiss My Apps за три роки виросла до понад 100 млн дол. доходу, має більш ніж 30 застосунків і 100 млн завантажень.

Як їм вдалося побудувати справжню "фабрику застосунків" і без зовнішніх інвестицій зростати утричі рік до року?

Від 0 до 150 мільйонів

Як і багато бізнесів у цьому світі історія Kiss My Apps почалась із зовсім іншої компанії та могла ніколи не відбутись, якби не випадок і кілька вчасних рішень. Ще у 2019 році в Netpeak Group (тепер Fractal) Радомир Новкович, Артем Бородатюк та Олексій Борщ запустили Tonti Laguna Mobile.

Нова компанія мала займалась створенням власних застосунків "на всі випадки жаття" – від астрології до здорового харчування. Ідея бізнесу була проста: створити тисячі безплатних програм і заробляти на рекламі.

CEO Tonti Laguna Mobile став Радомир Новкович, фахівець із просування мобільних застосунків у маркетплейсах. Але щоб щось просувати, це спершу потрібно розробити. Тож Новкович запропонував посаду Head of Product Дмитру Лола, який уже мав досвід створення мобільних продуктів.

"Я думав, що швидко все налаштую і повернуся до власних проєктів. Потрібні були гроші й час, тож план був простий: трохи попрацювати, можливо паралельно з власним стартапом, і рухатися далі", – згадує нинішній CEO Kiss My Apps Дмитро Лола.

Співзасновник та CEO Kiss My Apps Дмитро Лола
Співзасновник та CEO Kiss My Apps Дмитро Лола

До приходу в проєкти Tonti Лола у свої 32 роки встиг попрацювати в міськраді Дніпра, у дейтинг-сервісах Максима Полякова, а також очолював напрям Mobile Products у Brainstack.

Зрештою розбудовувати власний стартап так і не вдалось, а модель "тисячі безплатних застосунків + реклама" не спрацювала так, як очікували. У 2022 році керівництво вирішило перезібрати бізнес і нову модель запропонував саме Лола.

"Не треба робити тисячі дрібних застосунків. Я вважав, що краще сфокусуватися на масштабних продуктах, де можна вибудувати юніт-економіку і заробляти на підписках", – пригадує він.

Так з'явилася Kiss My Apps, яка в результаті трансформації поглинула Tonti Laguna Mobile і отримала нового СЕО. На момент злиття в Tonti Laguna Mobile було близько 35 працівників і приблизно 100 тис. дол. місячного виторгу.

Нова компанія зробила ставку на платну дистрибуцію, насамперед на пошукову рекламу. Розуміючи свої сильні сторони, а саме роботу з однотипними пошуковими запитами, команда почала робити застосунки, які найкраще під це налаштовані.

Так, першими програмами були утиліти й бізнес-інструменти. Людина вводить "як відсканувати документ на телефоні" і бачить застосунок компанії. Хоче видрукувати файл із мобільного – з'являється "принтер" Kiss My Apps. Ніякої магії: прості, зрозумілі інструменти, які вирішують щоденні завдання, і головне – виграють конкуренцію та приносять непоганий заробіток.

Ставка на досвід дала результат і перші застосунки почали активно набирати популярність в AppStore і нарощувати базу підписників. Команда почала швидко створювати нові продукти на смартфони і відповідно збільшувати виторг.

"У 2022-му ми заробили трохи більше ніж мільйон доларів. На початку цього року поставили ціль у 100 мільйонів. У квітні це була лише амбіція, а зараз, у жовтні, це вже факт, адже цей поріг ми подолали влітку, і рік закриємо вище поставленої цілі", – зазначає CEO Kiss My Apps.

У 2022-2023 роках Kiss My Apps агресивно нарощувала портфель і підписну модель: спершу доходи зростали у понад 4 рази на рік, далі – утричі. 2024 рік компанія завершила з 49 млн дол. виторгу. Сьогодні портфоліо компанії – це понад 30 застосунків і понад 100 млн користувачів, які продовжують зростити.

Стратегія блакитного океану тут не працює

Секрет успіху Kiss My Apps у жорсткому прагматизмі. Компанія свідомо не женеться за "унікальними технологіями" чи нішами без конкуренції. Навпаки, її стратегія – заходити у найконкурентніші сегменти, де вже є великий попит і, відповідно, гроші.

Виграти конкуренцію дає змогу глибоке розуміння правил платформ і інструментів просування: ASO (App Store Optimization – оптимізація сторінки застосунку), ASA (Apple Search Ads – платна реклама в App Store) та Google Search Ads (пошукова реклама для встановлень).

Спираючись на роботу з даними, команда створила автоматизовану систему керування ASO та ASA: вона самостійно збирає семантичне ядро, запускає й тестує сотні тисяч маркетингових кампаній і без участі людини масштабує бюджети на найефективніші.

Показовий приклад – утиліта Printer. Звичайний застосунок для друку документів, який завдяки влучному позиціонуванню й маркетингу вже кілька років утримує лідерство у своїй ніші, має понад 10 млн завантажень і входить до ключових джерел доходу компанії.

Найуспішніший застосунок Smart Printer у портфоліо Kiss My Apps
Найуспішніший застосунок Smart Printer у портфоліо Kiss My Apps

Іншими словами, у Kiss My Apps не винаходять технологічних новинок, вони добре знають, що, де і коли потрібно користувачам. "Маємо власний інструмент для автоматизації реклами. Він сам збирає дані про ринок і конкурентів, виставляє ставки та веде тисячі рекламних кампаній. Кілька людей лише стежать, щоб усе працювало й вчасно ловлять збої", – пояснює Лола.

Такий підхід працює і у зворотному напрямку. Аналіз великих масивів даних підказує, у яких напрямах шукати нові ніші для запуску застосунків. І головне, компанія не створюватиме кардинально кращий продукт на ринку чи сильно відмінний від конкурентів. Ба більше, часто подібні продукти вже є в смартфоні, як то диктофон чи мірило.

Основна ідея втому, що коли, наприклад, Apple заходить у якусь нішу, компанії навпаки стає простіше, хоч це звучить парадоксально. "Вони не доводять продукт до ідеалу, зате підігрівають попит, тому люди починають, наприклад шукати "сканер" і швидше знаходять наш застосунок. Тож замість прямої конкуренції ми отримуємо збільшення трафіку", – пояснює він.

Зрештою, ці підходи зумовлені кон'юнктурою ринку. За словами Лола, в App Store менш ніж 1% видавців забирають понад 94% усіх грошей. Це ринок вибудуваних систем: якщо в тебе немає власної налагодженої моделі, що дозволяє швидко зростати, ти просто сходиш із дистанції.

Як влаштована фабрика застосунків

"Компанія тримає портфель із трьома станами продуктів: активна розробка, стабільна автоматизована фаза (реклама керується власними ботами) та on hold (лише підтримка без вкладень у трафік). Загалом випущено 38 продуктів, нині 28-30 у роботі (тобто функціонують і обслуговуються), із них 15-16 – під активними командами, які їх регулярно вдосконалюють та готують оновлення", – розповідає Лола.

Усі вони мають платну підписку, яка починається після короткого терміну пробного періоду. Середня вартість підписки становить близько 15 дол. на місяць, але вона може змінюватись залежно від сегмента, в якому представлений застосунок.

Створення нових застосунків починається з даних. Як вже зазначалось, алгоритм щодня аналізує ринок, "підсвічує" ніші, де їхні інструменти просування реально можуть дати трафік, і відправляє сигнали в роботу. Далі естафету підхоплює відділ маркетингу, який запускає короткі тестові кампанії, щоб перевірити попит цифрами.

Коли з'являються перші результати, окрема команда рахує ресурси та юніт-економіку, моделює строк окупності й готує коротке резюме: що це за продукт, скільки потрібно інвестувати та коли вкладення повернуться. Рішення про старт розробки ухвалює виконавчий директор.

Також є базові фінансові орієнтири: CAC – близько 50 дол. (вартість залучення платного користувача), LTV – близько 70 дол. (дохід від нього за весь час). Раніше продукт мав окупатися дуже швидко, тепер допускають довший горизонт, якщо потенціал великий.

"Правило просте: за перші шість місяців продукт має довести, що платну закупівлю трафіку можна масштабувати. На старті вкладаємо від 100 до 250 тисяч доларів у його просування. Якщо за пів року це не показує очікуваних фінансових результатів, ми його закриваємо", – пояснює Лола.

Один із застосунків компанії, для догляду за рослинами
Один із застосунків компанії, для догляду за рослинами

За його словами, раніше команда запускала близько 14 невеликих застосунків на рік, але навіть успішні рідко перевищували виторг у пів мільйона доларів на місяць. Тепер компанія свідомо перейшла від кількості до масштабу та орієнтується на 4-5 запусків на рік з метою вийти на понад 1 млн дол. на місяць із підписок на застосунок і надалі доростати до 3 млн дол.

Зараз у Kiss My Apps працює близько 240 людей. Щоб підтримувати всі процеси, компанія вибудувала внутрішню платформу з чотирьох модулів, на якій працюють усі команди.

Перший модуль – це автоматизований маркетинг, про який згадувалось раніше. Система сама збирає ключові слова, генерує тисячі креативів, запускає й тестує сотні тисяч рекламних кампаній.

Другий – аналітика. Єдине сховище даних показує тренди по всіх застосунках, будує прогнози, а вбудовані ШІ-агенти щодня підказують, що саме змінилося, чому і що робити далі. Запускаючи новий продукт, команда може порівнювати його траєкторію з реальними прикладами.

Третій модуль – платежі. Тепер користувачі можуть платити прямо на сайті компанії, без App Store і Google Play. Четвертий – ШІ-платформа агентів із "довгою пам'яттю", яка зберігає персональний контекст користувача протягом усього часу користування продуктом.

"Ми добудовуємо платформу, де кожен продукт працює з особистим агентом і "пам'ятає" увесь контекст користувача. Це дає послідовний досвід роками, незалежно від пристрою чи версії застосунку", – каже CEO Kiss My Apps.

За два роки вирости у шість окремих компанії

У Kiss My Apps розуміють, що підтримувати нинішні темпи зростання дедалі складніше. Уже на 2025 рік очікували сповільнення, тож керівництво готує зміну стратегії.

Перш за все – орієнтування не лише на власників iPhone, а й на Android-ринок. Історично близько 20% користувачів Apple генерували приблизно 80% виторгу мобільного ринку, тоді як 80% користувачів Android – близько 20%. Сьогодні співвідношення змінилося до 60/40, де ті самі 20% користувачів Apple формують близько 60% виторгу, а 80% Android – близько 40%. Фактично "грошовий" обсяг Android подвоївся.

Kiss My Apps майже не виводить прибуток, а переважну більшість реінвестують у зростання. Дохідність бізнес-моделі становить близько 30% на рік. Найбільша стаття витрат – маркетинг, який на етапі масштабування інколи перевищує 50% від доходу. Крім того, компанія почала активніше масштабувати платну рекламу на нових для себе платформах, зокрема в екосистемі Meta.

"Одна з головних стратегій трансформації команди Kiss My Apps – перехід від однієї компанії до платформи з шістьма бізнес-юнітами. Кожен юніт має власні цілі зростання та операційної зрілості. Мінімальний план, щоб за два роки перетворити ці юніти на шість окремих компаній", – зазначає Лола.

Він додає, що раніше компанія тестувала три підходи: самостійну розробку застосунків, кофаундинг та точкові купівлі. Зараз переважає побудова власними силами.

технології ІТ-галузь Застосунки бізнес