Українська правда
другий щорічний захід про інвестиції

Як почати власну справу: 10 бізнес-міфів, які крадуть ваш час і гроші

Багато людей мріють про фінансову незалежність та свободу, яку дає власна справа. Проте, їх часто зупиняє безліч міфів та застарілих уявлень.

Міф 1: Без інвестицій не обійтися

Одразу розпочну з найпоширенішого міфу про те, що не можна щось робити без інвестицій. Насправді, будування бізнесу може початися з ведення власних соціальних мереж, розкриття себе як особистості та монетизації власних знань.

Зараз такий час, що кожна окрема людина – це окремий бізнес, який може створитися з її особистості. Сьогодні цілком реалістично запустити успішний бізнес, використовуючи лише самофінансування.

Міф 2: Потрібна унікальна ідея

Можливо вас розчарую, але велосипед вже вигаданий. Для успіху не потрібно придумувати щось абсолютно нове. Всі бізнес-ідеї вже існують.

Беріть найкращі моделі, які вже працюють та інтерпретуйте їх під своє бачення. Здебільшого всі бізнеси будуються на тому, що вже є, але подано під новим кутом.

Міф 3: Підприємцем треба народитись

Підприємництво – це освоюваний набір навичок, що вимагає певної базової основи. А саме: проактивності, сильного бажання змінювати існуючий стан речей та вміння ефективно залучати ресурси. І бажання допомагати цьому світу та мати більше самому.

Міф 4: Успіх завжди приходить легко

Медіа часто показує лише історії успіху. Але будувати бізнес нелегко, як говорять в інтернеті. Важливо розуміти, що це має бути ітерація спроб. Часто люди зупиняються після однієї-двох невдалих починань.

Невдачі треба сприймати як тестування гіпотез, а не особистий провал. Також критично важлива постійність – бізнес не будується у форматі "сьогодні хочу, завтра не хочу".

Міф 5: Я маю робити все сам

На початку, звісно, драйвером бізнесу є тільки ви або ваш партнер, і ваш ресурс дуже важливий. Але з часом потрібно делегувати, щоб драйверами ставали ключові люди в команді. Великого бізнесу не побудуєш, коли ти його тягнеш сам на собі.

Міф 6: Ідеальна команда – це друзі

Важливо відмежовуватись від контексту дружби, адже це може вплинути на партнерські стосунки, тому якщо не вмієте їх розділяти, краще не будувати. А розбудова справи з родичами, взагалі, може стати величезною проблемою (red flag), яка рано чи пізно зруйнує і бізнес, і стосунки.

Дружба або родинні зв'язки заважають приймати жорсткі, але потрібні рішення, і робити зауваження. Краще шукайте партнерів у професійних спільнотах, які мають досвід та спільне з вами бажання досягати результату.

Міф 7: Успішний бізнес потребує великого офісу

Сьогодні віддалена команда стала нормою, а не винятком. Проте реальний вибір моделі роботи онлайн чи фізичний офіс, насправді, залежить виключно від специфіки та потреб самого бізнесу.

Для компаній, чия діяльність повністю відбувається в цифровому просторі (як-от онлайн-сервіси чи навчальні платформи), віддалений формат є найбільш логічним, оскільки він суттєво зменшує витрати на оренду та утримання приміщень.

Однак, для бізнесів, які фізично взаємодіють із продуктом чи клієнтами (наприклад, виробництво або офлайн-центри навчання), наявність робочого простору залишається необхідною умовою.

Міф 8: Завжди потрібно прагнути до зростання і масштабу

Насправді, це залежить від людини та масштабу її особистості. Хтось хоче робити великий вплив, а хтось хоче стабільно заробляти дві-три тисячі доларів, маючи невелику кав'ярню. Обидві історії є успішними, якщо відповідають цілям людини та відповідальності, яку вона готова брати.

Міф 9: Успішний підприємець має ідеальний тайм-менеджмент

Найбільшим поглинанням часу власника бізнесу є незрозумілі речі, які не ведуть до результату.

Ідеальний тайм-менеджмент – це постійний перегляд розкладу і відсікання всього, що не наближає вас до кінцевої мети. Головне – бути відкритою системою: не боятися, пробувати та ризикувати, оскільки бізнес – це не одна спроба, а декілька ітерацій. Помилки – це нормально.

Міф 10: Бізнес дає швидкі гроші

Це дуже індивідуально. Існують високоризиковані інструменти, які можуть теоретично принести швидкі гроші. Якщо ви будуєте бізнес в довгу, раціонально, то потрібен час.

Конкретного терміну окупності немає: це може бути і рік, і два, і три, і навіть десять років. Усе залежить від ніші та моделі.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
бізнес