Українська правда

"Укрзалізниця" протестує на кордоні автоматичну зміну ширини колії

- 27 грудня, 13:20

"Укрзалізниця" планує протестувати технологію автоматичної зміни ширини колії для вантажних вагонів. На першому етапі проводитимуть дослідження з двома вагонами, на другому сформує поїзд.

Про це пише RAIL.insider.

Як зазначає видання, проєкт обговорили під час наради представників "Укрзалізниці" та бізнесу.

"АТ "Укрзалізниця" має намір провести експеримент щодо впровадження технології автоматичної зміни ширини колії для вантажних вагонів", – говориться у повідомленні.

"Наразі АТ "Укрзалізниця" працює над розширенням мережі коридорів TEN-T на території України. Зокрема, йдеться про розбудову євроколії", – пише сайт.

"Поточного року було завершено спорудження колії 1435 мм між Чопом і Ужгородом. Наразі триває електрифікація цієї дільниці", – зазначено у повідомленні.

Також упродовж наступних двох років АТ "Укрзалізниця" планує реалізувати проєкт щодо побудови євроколії на дільниці Мостиська ІІ—Скнилів (Львів). При цьому йдеться про паралельне існування двох типів колії — 1520 і 1435 мм. Тож ці колії стикуються не лише на кордоні з ЄС, а й всередині України.

"Пришвидшити і спростити процес перевезення вантажів за таких умов пропонують, зокрема, завдяки запровадженню іспанської технології автоматичної зміни ширини колії для вантажних вагонів", – пише RAIL.insider.

В "Укрзалізниці" планують протестувати технологію у два етапи.

"Під час першого, що триватиме 2–2,5 роки, передбачено збудувати пробні зразки — два вагони, з якими проводитимуть різноманітні дослідження. Також необхідно спорудити станцію зміни ширини колії та підготуватися до сертифікації", – зазначено у повідомленні.

"Щоправда, поки не визначено, про які саме вагони йдеться. Представники "Укрзалізниці" зауважили, що чекають пропозицій від бізнесу щодо потрібного йому типу рухомого складу", – пише сайт.

У межах другого етапу заплановано сформувати поїзд (30–35 вагонів європейського габариту) і протестувати його вже за умови конкретних перевезень вантажів.

"Водночас представники УЗ уточнили, що проєкт передбачає адаптацію іспанської технології до стандартизованого візка Y25. Після проходження сертифікації такий візок може бути інтегрований із будь-яким типом вагона", – говориться у повідомленні.

Таку технологію можна облаштувати на будь-якому прикордонному переході. Це можуть бути стики з Польщею, Словаччиною, Угорщиною чи Румунією. Щоправда, в окремих випадках може знадобитися розвиток станційних колій або адаптація інфраструктури, розповідає RAIL.insider.

Нагадаємо:

Французький концерн Alstom та "Укрзалізниця" домовились про постачання в Україну 55 сучасних вантажних локомотивів на суму 475 млн євро.

Раніше повідомлялося, що Україна збирається закупити 20 швидкісних електропоїздів корейського виробництва.

Раніше "Укрзалізниця" отримала нову партію техніки в межах програми модернізації. Майже п'ять років техніка для малої механізації не закуповувалась.

Раніше "Укрзалізниця" та австрійська компанія-виробник Voestalpine Rail Technology GmbH підписали угоду на постачання ще 10 тисяч тонн рейок, яких вистачить для ремонту 80 км колії. Додаткові рейки дадуть змогу завершити капітальні ремонти, підвищити швидкість руху поїздів і збільшити пропускну спроможність мережі.