Українська правда

Польський перевізник запустив сполучення з Туреччиною через Чорноморськ

- 21 листопада, 16:10

Польський перевізник Laude Smart запустив інтермодальне сполучення з Туреччиною через порт Чорноморськ.

Про це пише сайт USM.

"Laude Smart Intermodal відкрив нове сполучення між Туреччиною та ЄС через Україну, використовуючи Чорноморськ як ключову транзитну ланку. Це один із перших проєктів, що безпосередньо поєднує турецькі порти з українською та польською залізничними мережами", – говориться у повідомленні.

Перший поїзд компанії, що складався з 50 спеціалізованих 20-футових контейнерів Laude, вирушив із порту Чорноморськ 5 листопада 2025 року. Партнерами перевізника виступили підприємства групи "Укрзалізниця", які забезпечили українську ділянку маршруту.

За словами генерального директора Laude Smart Intermodal Марціна Вітчака, новий маршрут зменшує час доставки вантажів із турецького порту Аліяга (регіон Ізмір) до польського терміналу в Замості до 10 днів. Це вдвічі швидше за традиційні сухопутні маршрути через Болгарію чи Румунію.

"Це рішення зменшує логістичні витрати, скорочує час транзиту й підвищує ефективність міжнародної торгівлі", — підкреслив Вітчак.

Проєкт Laude Smart Intermodal став першим етапом формування постійних маршрутів між ЄС, Україною, Кавказом та Центральною Азією — зокрема, до Грузії та Азербайджану. Такий напрямок відкриває додаткові можливості для українських і польських експортерів, зацікавлених у виході на ринки Близького Сходу та Азії.

"Туреччина залишається одним із ключових торговельних партнерів України, а посилення логістичних зв'язків сприятиме розвитку Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту, який поєднує Європу, Кавказ і Центральну Азію", – говориться у повідомленні.

Нагадаємо:

Уряд Польщі інвестує понад 57,7 млн євро у розбудову автомобільної і залізничної інфраструктури у польсько-українському прикордонні.

Раніше повідомлялося, що з Варшави до Пекіна по Новому Шовковому шляху вирушив перший поїзд з європейськими товарами. До цього контейнери на цьому маршруті були переважно завантажені товарами з Азії до Європи, завантажити поїзд у протилежному напрямку вдалося вперше.

Як раніше розповіли в "Укрзалізниці", Україна попри війну залишається перспективною країною для побудови диверсифікаційного сполучення між Азією та країнами ЄС, зокрема завдяки маршруту Китай – Казахстан – Азербайджан – Грузія – Україна до Польщі через польсько-українські залізничні прикордонні переходи.