Грецькі судновласники уникають відкрито транспортувати нафту РФ
Кількість грецьких танкерів, які транспортують російську нафту, впав до найнижчого рівня з моменту вторгнення в Україну.
Про це пише Greek Reporter.
"Це різке і негайне скорочення відображає широкомасштабні порушення на ринку та обережність напередодні критичного терміну введення санкцій США проти великих російських виробників "Роснефть" і "Лукойл", – вважає видання.
"Попередні дані від Windward і Vortexa підтверджують швидкий відхід: лише три з 65 російських вантажів нафти, завантажених між 1 і 16 листопада, були перевезені на суднах, що належать Греції", – говориться у повідомленні.
"Санкції, спрямовані проти ключових виробників Росії, свідчать про кардинальну зміну стратегії адміністрації Трампа, яка з січня в основному зосереджувала свої зусилля на іранській нафті та судноплавстві", – зазначає Greek Reporter.
Блокування безпосередньо експорту замість обмеження ціни продажу підриває основний принцип механізму обмеження цін на нафту, зазначає видання.
"З початку війни танкери, що належать Греції, відігравали ключову роль у перевезенні російської нафти, що відповідала обмеженням", – говориться у публікації.
"Коли ціна на російську нафту марки Urals була нижчою за обмеження в 60 доларів за барель (з січня по липень), танкери, що належать Греції, законно перевозили до 40% всієї нафти з Росії, поряд із суднами, що підпадали під санкції, та "тіньовим флотом" старих суден, що працювали під непрозорими реєстрами та страхуванням", – пише видання.
Зазначимо, що фахівці підкреслюють, що існує "безліч способів" приховати походження нафти. Передача вантажу з судна на судно, зміна назв або фарбування танкерів, або перереєстрація вантажів на наземних складах — це лише деякі з поширених методів.
Нагадаємо:
Санкції США проти найбільших нафтокомпаній Росії набули чинності, але трейдери очікують, що вони не матимуть великого впливу.
Агентство Bloomberg стверджує, санкції США, що набули чинності у п'ятницю, можуть залишити майже 48 млн барелів російської сирої нафти "на воді", змушуючи десятки танкерів терміново шукати альтернативні пункти призначення.
У той же час, керівник Моніторингової групи "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" Андрій Клименко стверджує, що Росія занижує реальні обсяги експорту нафти, переконаний. "Там, де реальне зменшення експорту нафти на 18-22% за даними нашого об'єктивного моніторингу (своїми очима), вони малюють 40-73%", – зазначив він.
Раніше повідомлялося, що так званий "тіньовий флот" Росії перемістив перевантаження нафти з Лаконської затоки біля Греції до міжнародних вод. Грецьку владу непокоять потенційні розливи нафти у більш неспокійному відкритому морі.
Рік тому ВМС Греції на чотири місяці продовжили серію військово-морських навчань у Лаконійській затоці, збільшивши їх до десяти місяців. Греція рекомендувала судам у зв'язку з військовими навчаннями біля Лаконської затоки і навіть далі уникати цього району.