До "Шовкового шляху" в обхід Росії приєднаються країни ЄС - Яценюк
Україна і Литва підписали меморандум про приєднання контейнерного поїзда "Вікінг" до руху по так званому "Новому Шовковому шляху".
Про це повідомив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк у ході наради в "Укрзалізниці" у вівторок, передає "Інтерфакс-Україна".
"Я окремо хотів би підкреслити необхідність співпраці з нашими європейськими партнерами. І те, що Литва зацікавилася і нами підписаний попередній меморандум про об'єднання цього Нового Шовкового шляху з поїздом "Вікінг", - заявив Яценюк.
"Це означає, що в рамках нашої співпраці з Європейським Союзом, в рамках реалізації Угоди про вільну торгівлю до Шовкового шляху будуть підключені не тільки Україна, Грузія, Азербайджан, Казахстан і Китай, але й члени ЄС. "Вікінг" з Клайпеди також отримає можливість постачати свої товари безпосередньо в Китай в обхід Росії", - сказав прем'єр.
Як повідомлялося, у вересні 2015 року "Укрзалізниця" заявила про можливість перевезень вантажів поїздом "Вікінг" з Китаю до Європи.
Відповідний протокол був підписаний під час наради керівників залізниць Казахстану, Азербайджану, Грузії та України з питань формування конкурентоспроможних тарифних умов на перевезення вантажів у напрямку Азія - Європа - Азія 11 вересня 2015 року в Одесі.
Поїзд комбінованого транспорту "Вікінг" почав курсувати в 2003 році. Учасниками проекту є Україна, Білорусь, Литва, Латвія, а з 2012 року і Болгарія. Загальна протяжність маршруту Іллічівськ - Мінськ - Драугисте (Литва) - 1,766 тисяч км.
Обсяги перевезень у складі поїзда "Вікінг" за вісім місяців 2015 року становитимуть 3,920 тисяч контейнерів, що на 52% перевищує відповідний показник 2014 року.
Мінінфраструктури спільно з "Укрзалізицею" 15 січня 2016 року запустили демонстраційний рейс контейнерного поїзда по Новому Шовковому шляху за маршрутом Україна - Грузія - Азербайджан - Казахстан - Китай, який дістався до Китаю на 16-й день шляху - в ніч з 30 на 31 січня 2 016 року.
Даний маршрут є новим напрямком "Шовкового шляху" і альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки в східному напрямку в обхід території Росії.
Він включає поромні переправи Чорного і Каспійського морів (Іллічівськ - Батумі і Алят - Актау-Порт) і повинен стати конкурентним в порівнянні з традиційним сухопутним маршрутом.
В українському уряді також очікують приєднання до проекту Туркменістану і його розвитку в напрямку поставок палива, зокрема, скрапленого газу та нафтопродуктів.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"