Українська правда

Після появи Бланка в "УЗ" завод Юрушева почав вигравати тендери - ЗМІ

1 листопада 2015, 16:12

Після призначення Максима Бланка першим заступником голови "Укрзалізниці" Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва вагонів, який належить Юрушеву, почав вигравати тендери держпідприємства на ремонт пасажирських вагонів.

Про це йдеться розслідуванні "Радіо Свобода".

Як зазначається, аеропорт - це тільки вершина айсбергу. Зв’язки між бізнесом Юрушева і табором прем’єр-міністра насправді набагато більші, ніж виграний тендер на д’юті-фрі.

"Наприклад, персона Максима Бланка. З минулого року він - заступник голови "Укрзалізниці". Він довгі роки працював у різних фірмах Юрушева. Як стверджуюють у олігарха - був талановитим найманим менеджером. В "Укрзалізницю" його призначили указом Кабміну Яценюка", - йдеться у матеріалі.

Крім того, як пише видання, й досі Бланк спільно з Юрушевим володіє компанією "Аструм Капітал" - компанією з фінансової допомоги і роботи з цінними паперами.

У Юрушева усіляко намагаються відмежуватися від зв’язків із Бланком. Кажуть, що Бланк від них мало не втік - з початку Євромайдану просто перестав приходити на роботу в компанію "Аструм". Далі зв’язки нібито не підтримують. Про спільну компанію - не згадують.

"За збігом обставин, саме з того моменту, коли Бланк потрапив до "Укрзалізниці", Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва вагонів, який належить Юрушеву, почав вигравати тендери держпідприємства на ремонт пасажирських вагонів, хоча спеціалісти говорять, що існує набагато нагальніша потреба у ремонті локомотивів", -пише видання.

"Дніпропетровський завод з ремонту й будівництва вагонів Юрушева останні 10 років не отримував суттєвих замовлень, у них зіспсувалися відносини з владою ще за часів Кірпи "Дніпровагонрембуд" виконував невеликі замовлення від російських компаній", - розповідає колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

За даними видання "Наші Гроші", протягом 2014-го сума отриманих підрядів склала майже півмільярда гривень - колосальна, враховуючи те, що раніше "Дніпровагонрембуд" мав одиничні замовлення.

Після заснування "Вісника держзакупівель" у 2008 році було опубліковано дані про державні підряди Дніпропетровського заводу на 926,43 мільйона гривень. З цієї суми на літо 2014 року припали 464,6 мільйона гривень.

Кава стверджує, що є неформальне розпорядження Бланка, через яке ремонтують саме вагони і саме на фірмі Юрушева. Бланк, в свою чергу, апелює, що "об’єктивної можливості, що краще ремонтувати для "Укрзалізниці" - вагони чи локомотиви - не існує, адже на УЗ лежить велика соціальні відповідальність".

А у Юрушева взагалі стверджують, що отримували значно менші замовлення, ніж зазначено у "Віснику державних закупівель". Та й ті передавали на завод не повністю.

Та компанія Юрушева дуже часто фінансово вигравала не тільки на замовленнях, але й на пені через те, що "дочка" "Укрзалізниці" не проплачувала вчасно по контрактах, зазначається у розслідуванні.

Як писала "ЕП", саме завдяки зв’язкам з прем’єр-міністром Арсенієм Яценюком та екс-міністром Мінінфраструктури Максимом Бурбаком мільярдер Юрушев отримав площу в "Борисполі". 

За даними ЗМІ, пов'язують Юрушева з Яценюком й інші "ниточки". Наприклад, саме в період, коли Яценюк керував Нацбанком України (2004), Юрушеву вдалося накопичити стартовий капітал для створення банку "Форум".

В 2009-му, напередодні президентських виборів, кандидат на пост глави держави від "Фронту змін" Арсеній Яценюк, згідно з даними НБУ, відкрив рахунок свого виборчого фонду саме в банку "Форум". І, як стверджували політологи, саме Леонід Юрушев був основним спонсором передвиборної кампанії кандидата.

Укрзалізниця